Start > Körkortsforum > Volvo V60 är helt annorlunda

Volvo V60 är helt annorlunda

Personen som hatar V60 2020-02-25 12:20 ! Citera #
Gästen 2020-02-14
Nu är jag så jäkla trött på att läsa om folk som skyller ifrån sig på vilken sorts bil dom får göra.
Det är inte bilens märke eller modell som avgör om du klarar en uppkörning eller inte, det är DU som förare som avgör det!

Så snälla, sluta skyll ifrån på bilen, för dom allra flesta bilar är relativt nya, och dom är jättelätta att köra!
Om ni då har problem med att hålla en bil stilla, eller om ni har svårt att ens komma iväg, det tyder på som tidigare talare skrev, ni behöver träna MERA!!!

Om ni inte ens kan se era egna brister, så är jag tacksam för att ni kuggar, för sådana bilister som ni verkar vara, vill åtminstone inte jag ha i vår trafik. Det finns redan tillräckligt med personen med bristande kunskap där ute, vi behöver inte ha fler.. Men som sagt, det är inte bilens fel att nu kuggar!!!
För det första så har jag inte kuggat för jag gjorde aldrig uppkörningen. Jag gick till en körskola för första gången och det var där jag märkte att det var annorlunda med V60. Jag kan köra bil och har gjort det oändligt många gånger. Som tur va så omboka jag min uppkörning till nästa månad. Jag har kört över hela Göteborg, motorvägar, cirkulationer, allting mer än 100 gånger privat.

Problemet var bara att kopplingen och liknande var obekant. Men så fort bilen rullade så körde jag som vilken annan förare som helst.

Så sluta vara så toxic och hoppa på människor utan att läsa klart. Är ganska säkert på att du inte har klarat körkortet och tar ut din ilska på andra...
GÄST 2020-02-25 13:03 ! Citera #
Personen som hatar V60 2020-02-25
För det första så har jag inte kuggat för jag gjorde aldrig uppkörningen. Jag gick till en körskola för första gången och det var där jag märkte att det var annorlunda med V60. Jag kan köra bil och har gjort det oändligt många gånger. Som tur va så omboka jag min uppkörning till nästa månad. Jag har kört över hela Göteborg, motorvägar, cirkulationer, allting mer än 100 gånger privat.

Problemet var bara att kopplingen och liknande var obekant. Men så fort bilen rullade så körde jag som vilken annan förare som helst.

Så sluta vara så toxic och hoppa på människor utan att läsa klart. Är ganska säkert på att du inte har klarat körkortet och tar ut din ilska på andra...
Du säger emot dig själv nu, du vet det va??
Först skriver du att du inte kunde få stopp på bilen, och att du var ovan med den..
Sedan skriver du att du kunde backa runt hörn, parkera o.s.v..
Men hur kunde du lyckas med det med tanke på att du var så pass ”ovan med bilen” och i alla fallen hade en låg fart? :D

Och jo, jag har körkort, både A. B och C körkort, och håller just nu på med mitt CE kort ;)
Så smaka på den du! :D :D
Personen som hatar V60 2020-03-03 17:30 ! Citera #
GÄST 2020-02-25
Du säger emot dig själv nu, du vet det va??
Först skriver du att du inte kunde få stopp på bilen, och att du var ovan med den..
Sedan skriver du att du kunde backa runt hörn, parkera o.s.v..
Men hur kunde du lyckas med det med tanke på att du var så pass ”ovan med bilen” och i alla fallen hade en låg fart? :D

Och jo, jag har körkort, både A. B och C körkort, och håller just nu på med mitt CE kort ;)
Så smaka på den du! :D :D
Jag omboka min uppkörning till denna månaden. Jag kan köra bil och har gjort det i två år nu. Problemet var bara att jag endast har kört en gammal privatbil. Idag gick jag till min första körlektion, ändå sedan jag märkte hur annorlunda V60 var. Körde under hela körlektionen utan några problem. Behövde bara finslipa lite.

Problemet är bara att jag satt på en ny bil för första gången i hela mitt liv. Samma sak gäller när jag köper en bil i framtiden. Det kommer att kännas konstigt i kanske de 2,3 första gången jag kör. Sedan blir man van.

Vad jag inte förstår mig på är du som är toxisk för ingen anledning. Du försöker visa att du är en rutinerad bilexpert medans du egentligen bara vill ta ut din ilska baserat på händelser som har hänt dig tidigare...
Gästen 2020-03-03 21:58 ! Citera #
Ilska? Vilken ilska??

Jag skrev att jag är trött på alla som skyller på bilen dom kör. Som om den var anledningen till att ni kuggar, vilket absolut inte är fallet!

Man ska veta hur en bil fungerar efter bara några få hundra meter av körningen. För redan från start får man veta hur kopplingen fungerar, och redan vid första korsningen så får man veta hur bromsarna funkar/bromsar.

Så om man inte tar till sig av den informationen som bilen get en direkt, då får man skylla sig själv, och det är inte bilens fel, utan föraren!
Personen som hatar V60 2020-03-04 22:21 ! Citera #
Gästen 2020-03-03
Ilska? Vilken ilska??

Jag skrev att jag är trött på alla som skyller på bilen dom kör. Som om den var anledningen till att ni kuggar, vilket absolut inte är fallet!

Man ska veta hur en bil fungerar efter bara några få hundra meter av körningen. För redan från start får man veta hur kopplingen fungerar, och redan vid första korsningen så får man veta hur bromsarna funkar/bromsar.

Så om man inte tar till sig av den informationen som bilen get en direkt, då får man skylla sig själv, och det är inte bilens fel, utan föraren!
Hur många gånger ska jag säga att det inte var en uppkörning utan en körlektion. Har precis haft min tredje körlektion någonsin och fick motorstopp endast en gång. Körde resten av lektionen nästan felfritt.

Du måste sluta hoppa på saker utan att ha en aning om vad du skriver. Annars tappar du hår...
Gäst 2020-03-08 13:11 ! Citera #
Personen som hatar V60 2020-03-04
Hur många gånger ska jag säga att det inte var en uppkörning utan en körlektion. Har precis haft min tredje körlektion någonsin och fick motorstopp endast en gång. Körde resten av lektionen nästan felfritt.

Du måste sluta hoppa på saker utan att ha en aning om vad du skriver. Annars tappar du hår...
Men ge dig asså. Du sa att du hade svårt för bilen och hade svårt att hantera den och det skyllde du på bilmodellen och att ”V60 är HELT ANNORLUNDA”. Därefter kritiseras ditt påstående om att ”bilmodeller skulle påverka körförmågan” vilket även jag vill säga emot

Ilskan du nämner orsakar du ju själv, erkänn bara. Inse att det är irriterande när någon påstår att det är bilens fel att någon inte kan hantera bilen.

Kört bil i två år? När planerar du att ta körkortet?

För övrigt är du mallig.
Gäst 2020-03-08 13:13 ! Citera #
Hej! 2020-02-12
Volvos nya bilar är allmänt bökiga att köra. Upplevde exakt samma sak som dig på min uppkörning. Bilen var till och med anledningen till varför jag kuggade min första uppkörning. Jag kunde inte hålla Still bilen så jag rullade in i bilen bakom mig. Det tar ett tag innan man lär sig känna en bil så nästa gång du försöker kommer det gå lättare för då vet du vad man inte ska göra med just den modellen.
Herregud

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
26
I dag 13:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo