Start > Körkortsforum > Frågor

Frågor

Gäst 2019-12-18 09:47 ! Citera #
Jag förstår varför du blir irriterad, men i just den här tråden tror jag inte någon letar genvägar.

Händer att jag också bara vill berätta för vissa i trafiken hur de inte kan fortsätta som de gör.

Själv letade jag inte genvägar, jag älskar att köra bil och njuter varje sekund. Jag förstår verkligen riskerna med att inte kolla döda vinkeln, dock finns det ändå tillfällen jag medvetet inte kollar där. Än så länge har det gått bra och den gången det inte gör det hoppas jag att jag är ensam i olyckan. :? Däremot har jag inte haft mitt körkort särskilt länge jämfört med andra, även om jag tog det så fort jag kunde. Samlar på mig erfarenheter var dag. 8-)

De som är usla förare är de som är i trafiken av ”fel anledning”. Helt ärligt, vissa ska inte ha körkort. Till exempel förstår jag inte dem som ger sig på körprovet 10-tal gånger, då är de ju uppenbart inte intresserade?
Gäst 2019-12-18 09:47 ! Citera #
Gäst 2019-12-18
Jag försöker inte finta någon. Det handlar om att där och då på uppkörningen vill jag visa upp att jag förstår varför jag kollar döda vinkeln och att jag har kunskaperna som hör till. Inget annat
Av ditt svar att döma...en bortförklaring.

Då du förstår och varför.......
Men visar inte det rutinmässigt att göra än....då du måste förklara dig.

Går inte påtala hur viktigt det är.

När olyckan väl sker så går det sä jäkla fort...allt från motorväg körfältsbyte, svänga, till parkera på parkering.

Testa med en polare som ställer sig i döda vinkeln....som går fram o tebax o titta i sido spegeln så ser du.
Gäst 2019-12-18 09:50 ! Citera #
Gäst 2019-12-18
Av ditt svar att döma...en bortförklaring.

Då du förstår och varför.......
Men visar inte det rutinmässigt att göra än....då du måste förklara dig.

Går inte påtala hur viktigt det är.

När olyckan väl sker så går det sä jäkla fort...allt från motorväg körfältsbyte, svänga, till parkera på parkering.

Testa med en polare som ställer sig i döda vinkeln....som går fram o tebax o titta i sido spegeln så ser du.
En bortförklaring? Men förstår du inte att jag redan har körkort? Jag har redan visat att jag förstår vad döda vinkeln är?

Anta inte att jag är puckad i trafiken, försök tänk å förstå de tillfällen som jag BORDE kolla döda vinkeln (om det var uppkörning), men inte gör det.
Gäst 2019-12-18 14:50 ! Citera #
Gäst 2019-12-18
En bortförklaring? Men förstår du inte att jag redan har körkort? Jag har redan visat att jag förstår vad döda vinkeln är?

Anta inte att jag är puckad i trafiken, försök tänk å förstå de tillfällen som jag BORDE kolla döda vinkeln (om det var uppkörning), men inte gör det.
Nope....förstår inte att du har körkort.

Japp...du är Puckad.
Trafikinspektoren 2019-12-18 21:37 ! Citera #
Gäst 2019-12-18
En bortförklaring? Men förstår du inte att jag redan har körkort? Jag har redan visat att jag förstår vad döda vinkeln är?

Anta inte att jag är puckad i trafiken, försök tänk å förstå de tillfällen som jag BORDE kolla döda vinkeln (om det var uppkörning), men inte gör det.
Nu spårar den här tråden ur litegrann...

Min mening va bara att berätta att sluta fejka för oss, vi ser rakt igenom det. Man ska titta för att man VILL, inte för att man måste!

Sen vill jag påpeka en sak bara ”Gäst”

Akta dig för att tänka ”Jag har körkort, jag kan!” Den mentaliteten är riktigt farlig och precis därför folk kör som idioter och rättfärdigar sitt beteende i trafiken.

Du har körkort, men det betyder inte att du kan! Hade det varit så hade alla som övningskört privat lärt sig allt rätt från början och ingen hade kommit fellärd eller oförberedd på ett prov.

Beviserligen är så inte fallet...
Gäst 2019-12-18 21:40 ! Citera #
Gäst 2019-12-18
Nope....förstår inte att du har körkort.

Japp...du är Puckad.
Är inte du ännu mer puckad som skriver tusen punkter mellan vartannat ord?

Liksom att skriva lär du dig på förskolan, tar körkort gör du när du är 18
Gäst 2019-12-18 21:50 ! Citera #
Trafikinspektoren 2019-12-18
Nu spårar den här tråden ur litegrann...

Min mening va bara att berätta att sluta fejka för oss, vi ser rakt igenom det. Man ska titta för att man VILL, inte för att man måste!

Sen vill jag påpeka en sak bara ”Gäst”

Akta dig för att tänka ”Jag har körkort, jag kan!” Den mentaliteten är riktigt farlig och precis därför folk kör som idioter och rättfärdigar sitt beteende i trafiken.

Du har körkort, men det betyder inte att du kan! Hade det varit så hade alla som övningskört privat lärt sig allt rätt från början och ingen hade kommit fellärd eller oförberedd på ett prov.

Beviserligen är så inte fallet...
Okej! Dock menade jag aldrig att jag kan som följd av att jag har körkort.

Min mening va bara att berätta att det finns perspektiv som inte är likt ditt. Dvs andra tankesätt, som du inte uppskattar? Även det förstår jag att du inte gör :?

Trist att det spårade ur
Gäst 2019-12-18 23:00 ! Citera #
Trafikinspektoren 2019-12-18
Nu spårar den här tråden ur litegrann...

Min mening va bara att berätta att sluta fejka för oss, vi ser rakt igenom det. Man ska titta för att man VILL, inte för att man måste!

Sen vill jag påpeka en sak bara ”Gäst”

Akta dig för att tänka ”Jag har körkort, jag kan!” Den mentaliteten är riktigt farlig och precis därför folk kör som idioter och rättfärdigar sitt beteende i trafiken.

Du har körkort, men det betyder inte att du kan! Hade det varit så hade alla som övningskört privat lärt sig allt rätt från början och ingen hade kommit fellärd eller oförberedd på ett prov.

Beviserligen är så inte fallet...
+1.

Väldigt bra formulerat.

Som jag ser det....ha en ordentlig koll på vad som händer runt fordonet, och döda vinkeln.

För det går så fort när det väl händer något.
Ex.
Man kan köra förbi en korsning, en cyklist svänger in på samma väg bakom en, man tänker, nej det fanns inget, man svänger vänster korsningen efter och olyckan är framme.

Man kan ligga tre filig 70 väg...en bra puls, man tittat i speglar, o blinkar för körfältsbyte, det finns en bil, olyckan är framme.

Går skitfort när olyckan väl sker, att kolla döda vinkeln tar sånt litet ögonblick att kolla, och är för allas säkerhet.

Jag tänker ofta, jag vill komma hem till familj och även att andra gör det, och tar det lungt o kollar, engång för mycket än en gång för lite.

Ser mer att jag har bara skyldigheter i trafiken.
Trafikinspektoren 2019-12-20 08:26 ! Citera #
Sen undrar jag en sak... vad är det vi diskuterar... är det svårt att göra? Alltså vrida på huvudet? Är det ansträngande? NEJ! Gör det bara.

Flera gånger har det hänt mig att jag tittat och blivit chockad över att det faktiskt fanns någon där! Flera gånger! Och då är jag ändå inspektör!

GÖR DET BARA!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov