Nu spårar den här tråden ur litegrann...
Min mening va bara att berätta att sluta fejka för oss, vi ser rakt igenom det. Man ska titta för att man VILL, inte för att man måste!
Sen vill jag påpeka en sak bara ”Gäst”
Akta dig för att tänka ”Jag har körkort, jag kan!” Den mentaliteten är riktigt farlig och precis därför folk kör som idioter och rättfärdigar sitt beteende i trafiken.
Du har körkort, men det betyder inte att du kan! Hade det varit så hade alla som övningskört privat lärt sig allt rätt från början och ingen hade kommit fellärd eller oförberedd på ett prov.
Beviserligen är så inte fallet...
+1.
Väldigt bra formulerat.
Som jag ser det....ha en ordentlig koll på vad som händer runt fordonet, och döda vinkeln.
För det går så fort när det väl händer något.
Ex.
Man kan köra förbi en korsning, en cyklist svänger in på samma väg bakom en, man tänker, nej det fanns inget, man svänger vänster korsningen efter och olyckan är framme.
Man kan ligga tre filig 70 väg...en bra puls, man tittat i speglar, o blinkar för körfältsbyte, det finns en bil, olyckan är framme.
Går skitfort när olyckan väl sker, att kolla döda vinkeln tar sånt litet ögonblick att kolla, och är för allas säkerhet.
Jag tänker ofta, jag vill komma hem till familj och även att andra gör det, och tar det lungt o kollar, engång för mycket än en gång för lite.
Ser mer att jag har bara skyldigheter i trafiken.