Start > Körkortsforum > Hur mycket pengar har ni lagt …

Hur mycket pengar har ni lagt ut på körkortet?

allleeex 2010-07-07 14:49 ! Citera #
Man måste ha tagit riktigt många lektioner om det ska kosta så mycket som 40 000. Än så länge har jag nog lagt 3000 på mitt, räknar med kanske 7000 till. De flesta tar nog körkort på under 15 000 iallafall.
Gäst 2010-07-09 10:57 ! Citera #
Jag tror att kostnaderna beror på hur mycket man kan övningsköra och hur mycket bilvana man. Vissapersoner som inte har någon att övningsköra med behöver säkert få mängdträning genom att gå och ta körlektioner, vilket blir väldigt dyrt...

Sen så får man inte glömma att riskutbildningarna går på lite drygt 2000 och handledarkursen går på ca 800 kr för en handledare och elev. Sedan kostar det att gå en teorikurs och att köra upp. Pengarna bokstavligen rinner iväg. Nu är vi uppe i ca 4000 kr utan att tagit en enda körlektion! Det är verkligen dyrt att ta körkort!

Mitt tips är att när man väl börjat med körkortet att slutföra det! Jag har flera kompisar som först tar en massa lektioner på körskola och sedan tar ett uppehåll, vilket leder till att när de börjar igen får de oftast börja om från början igen, vilket blir ännu dyrare!

Själv har jag slutat räkna hur många lektioner jag har tagit:) Det viktigaste för mig är nu att få kortet, uppkörningen är bokad:)
tyra 2010-08-11 21:15 ! Citera #
Jag har planerat nu att jag kommer lägga ut ca 10.000kr.... och då med en intensivkurs med sovplats,risk1 o 2 och 1-4lektioner per dag....
Gäst 2010-08-14 13:55 ! Citera #
Jag funderar på att ta en intensivkurs och där jag bor kostar det ca 12000 så där omkring antar jag.
Gäst 2010-08-19 19:32 ! Citera #
momo222
Hej har hört att folk lagt ut mer än 40000kr och mer på sitt körkort vad har du lagt ut?

Dem som har lagt ut 40 000kr... det kan ha varit att dem inte var någon naturbegåvning eller att dem körde i en storstad som stockholm. Kan ärligt säga att när jag får mitt körkort här i Västerås, kommer jag fortfarande vara sjukt rädd för att åka in centralt i stockholm. Galna parkeringar... Galen stress, folk stressar, pressar, drygar i trafiken. Inte som landsbygden jag är van vid direkt. Utan GPS kommer jag inte överleva stockholm, och det har du mitt ord på.

Men tillbaka till topic,
Jag skrev i en tidigare tråd att jag kommer lägga ut ungefär 10 000kr på mitt körkort. Det är tack vare bra priser, och att jag bor i en mindre stad. jag kör otroligt mycket hemma 90% , 10 % bilskola. Allt som mina föräldrar inte kan lära mig, får komma från Bertil, min bilskole lärare :P

Sen kommer jag inte plugga nå teori på bilskola, vilket gör att kostnaden kan bli dyrare. Allt sånt sker via hemsidor som dessa, och min bok.

Du ska nog satsa på en kostnad på 15-20 000kr och sedan vara grymt glad om du får pengar över :P hellre ha för mycket än för lite...
headstrong_ 2010-08-21 19:00 ! Citera #
Klarar jag uppkörningen och teorin nu på tisdag hamnar jag under 10 000.-

Kör väldigt mycket hemma så har bara blivit fyra lektioner.. Så det är mest papper, riskutbildningarna osv som kostar.

Skulle aldrig någonsin lägga 40 000.- på ett körkort! Förstår inte ens hur det är möjligt, här i staden kostar en intensivkurs 8 000.-
Gäst 2010-08-21 19:13 ! Citera #
40 000 kr låter faktiskt mycket men det beror säkert på att den personen bara har kört i en trafikskola.

För mig kommer nog allting, inklusive de obligatoriska utgifterna kosta max 10.000 och det är inte heller lite men det var det som behövdes. Men det viktiga är inte hur mycket pengar man lägger ut osv utan det är viktigare att lära sig köra bil på rätt sätt.
PKRPRO 2010-08-25 23:37 ! Citera #
Har hittils slängt ut 5000:- , får dock se vad slutsiffrorna slutar på :D
Mada 2010-09-13 15:30 ! Citera #
Jag har betalat runt 8000 kronor än så¨länge.. har uppkörning nästa vecka och bara utgiften för körkortet (foto + kortet) kvar. Har hört att snittet i Sverige ligger runt 15000 så det är ju ingen skam att komma upp i den kostnaden.
Gäst 2010-09-14 21:27 ! Citera #
5000 när jag tog den, gjorde allting som privatist, inga körlektioner så det kostade inte mkt :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I dag 00:40
10
I dag 00:37
1
I går 19:26
2
I går 14:09
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov