Start > Körkortsforum > Hur mycket pengar har ni lagt …

Hur mycket pengar har ni lagt ut på körkortet?

hej igen 2011-02-24 23:22 ! Citera #
En bra bit över 50 000 (inkl allt, tom bensin)
Har då övningskört en hel del under två år.
jenya 2011-02-26 16:03 ! Citera #
Jag har hittills lagt ut ca 7000-8000kr vilket gick otroligt fort. jag tänkte att jag skulle låte dem gå igenom allt på körskolan, sen när vi kommit fram till att de vill börja repetera så avbokar ag resterande körlektioner och kör på hemma som tusan. sen när man känner sej redo kan man ta en eller två till på körskolan för att kolla så man säkert övat in allt.
men jag visste inte teorin var så tjock. det är ju den som saktar ner allt. så tips. börja med teorin så ni känner er ”klara” med den inna ni börjar köra. det önskar jag att jag hade gjort.
Gäst 2011-02-28 14:49 ! Citera #
Jag ligger just nu på moment elva av sexton och har gjort riskettan - köpte paket för att göra det lite billigare. Tror att jag ligger på 10000-15000 nu, men kommer nog ändå sluta med att vi har lagt ut cirka 20000 kronor på mitt körkort. Det är inte billigt att ta körkort, men å andra sidan så beror det ju också på hur man lägger upp sin utbildning, hur man utvecklas och från vilken kunskapsnivå/intresse man startar på. Hur som helst så är det en investering värt pengarna ^_^*
Jess 2011-03-31 08:58 ! Citera #
Hej !
Jag klarade mig precis under 25 000. Jag har kört 15 dubbellektioner( intensivkurs) + 10 dubbellektioner på körskola och tog både teori och uppkörning på första försöket. Jag har haft väldigt svårt med körningen, kört många mil hemma men inte fått till det förren jag kom till bilskolan. Hade räknat på att hamna på mellan 20 000 och 25 000 kr för utbildningen. Jag är nöjd, fick väldigt mycket ut av körlektionerna.

Jess
DanielBergström 2011-04-03 18:16 ! Citera #
Har lagt ut minst 8000-9000:- 10 lektioner + riskutbildningen
Gäst 2011-04-12 01:17 ! Citera #
Betalade ca 4500kr totalt för mitt och körde då bara privat och betalade bara dom obligatoriska avgifterna.
felix_heino 2011-04-12 15:53 ! Citera #
Jag har nog lagt ut cirka 10 000kr
10 körlektioner + riskutbildning
Ellinor 2011-04-18 08:34 ! Citera #
Jag har hittils lagt ned ca. 35 000 kr på körlektioner, tester (på den här sidan vilken är bättre än andra sidor) och 40 tester från STR, bensin för privatövningskörning ca. 5 timmar några helger med en äldre bil. Mest pengar gick åt körlektioner, risk 1:an, risk 2:an. Kör sedan januari och känner att det är först nu som framstegen i inlärningen börjar komma. 40 000 kr verkar kanske mycket för er men det är rätt många enligt vad jag har hört som köper 60-100 körlektioner, i alla fall i Stockholm, och det är såväl män som kvinnor, främst över 30. Det är inte alla som vill berätta om detta och alla lär sig olika, exempelvis jag som behövt tid för att tillgodogöra mig det jag lärt mig. Själv har jag 1,5 månad till nästa uppkörning (kommit helt ur gängorna under det första; inte sovit tillräckligt natten innan, frusit, ny bil, stress). Min handledare vill tyvärr inte köra med mig på vardagar och två helger kommer förmodligen att falla bort helt så vad gör man om inte köper en massa körlektioner trots att ekonomin har nått smärtgränsen och flera av de jobb jag söker kräver körkort. Det bästa för alla hade varit att mängdträna hemma och använda körlektionerna effektivt, men det är inte alla som har den möjligheten tyvärr.
Ellinor 2011-04-18 08:46 ! Citera #
Visst är teorin ”tjock” även för den som studerat på universitet/högskola men det beror främst på att det är så nytt för den som inte har kört varken EU-moppe eller bil tidigare. Du har all rätt i att säga att man ska börja med teorin tidigt och det ska man absolut göra, men jag har insett att det är lättare att förstå vad man läser redan när man börjat övningsköra. Jag fick mycket bra resultat på teoriprovet därför att jag läst teori i tre månader nästan varje dag och kunde assocera bättre under provet. Frågor på den här sidan med alla förklaringar har hjälpt mig väldigt mycket. Till en början gjorde jag frågorna och slog upp i Körkortsboken för att mer och mer göra frågorna på egen hand. Innan provet hade jag 1-4 fel på Korkortonlne.se Förklaringar till frågorna överträffade mina förväntningar och det var där jag lärde mig mest. Ju mer jag kör desto mer inser jag att man verkligen måste förstå teorin för att bli en bra bilförare.
walle 2011-04-25 10:05 ! Citera #
Mitt kostade 4500kr för 2 år sen fattar inte andra som lägger över 10 tusen dom måste vara helt tomma i bollen.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 13:31
1
I dag 11:46
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov