Start > Körkortsforum > Hur svårt är det i Gävle

Hur svårt är det i Gävle

nisse 2019-07-07 23:26 ! Citera #
Hej!
någon som har gjort uppkörning i Gävle?? har ni nått tips

ska uppköra i Gävle snart
Gäst 2019-07-08 10:36 ! Citera #
Inte speciellt svårt, klarade på första försöket..
Nervös kille 2019-07-12 01:42 ! Citera #
Hej!
Nervös kille Här som ska köra upp för tredje gången gillt nu. Alla gånger på olika ställen. Ska köra upp i Gävle nu o undrar verkligen hur petiga o så det är i Gävle? O hur svårt det är att köra i Gävle då jag inte bor där o knappt varit där. Haft dåliga inspektörer innan så hopps inte på någon dålig nu
GÄST 2019-07-13 11:53 ! Citera #
Nervös kille 2019-07-12
Hej!
Nervös kille Här som ska köra upp för tredje gången gillt nu. Alla gånger på olika ställen. Ska köra upp i Gävle nu o undrar verkligen hur petiga o så det är i Gävle? O hur svårt det är att köra i Gävle då jag inte bor där o knappt varit där. Haft dåliga inspektörer innan så hopps inte på någon dålig nu
Dom är inte petigare i Gävle än vad dom är någon annanstans... Varför skulle dom vara det???

Och det är inte svårare att köra i Gävle än vad det är i någon annan medelstor stad, samma regler och oftast samma trafikmängd..
Björn He 2019-07-16 16:27 ! Citera #
Hur kan det hända att så många kuggar i Gävle? Då kan det väl vara lite väl svårt att klara uppkörningen där.
Jag har uppmärksammat att tjejerna klarar sig bättre i Gävle än killarna/männen. Av tjejernas förarprov i Gävle blir runt 55 % godkända, men av männens är det däremot bara 47 %.

Jag har aldrig kört i Gävle, när jag körde upp (och klarade uppkörningen) så var jag i Västerås. Men Västerås kan ju vara ett bra alternativ till Gävle, det är inte så långt mellan de två städerna, och det verkar vara lättare att klara sig i Västerås. Av de förarprov som görs i Västerås blir runt 60 % godkända har jag sett i statistiken, vilket ju är bättre resultat än i Gävle.

Jag upplevde själv att det var lätt att köra upp i Västerås, särskilt med tanke på att vägarna där var väldigt trafiksäkra vilket ju kan underlätta möjligheten att undvika risk för kuggning. Jag var i Västerås även på första försöket men då blev jag kuggad för vad jag anser var småsaker. Eftersom jag bokade körprov privat så fick ju jag låna uppkörningsbil av Trafikverket och bilen jag lånade på första försöket var en Volkswagen Golf Diesel och de är tydligen riktiga skitbilar! Att jag fick köra upp med en sån skitbil var den främsta orsaken till att jag kuggades och fick göra om körprovet.
Gnäll 2019-07-16 17:29 ! Citera #
Björn He 2019-07-16
Hur kan det hända att så många kuggar i Gävle? Då kan det väl vara lite väl svårt att klara uppkörningen där.
Jag har uppmärksammat att tjejerna klarar sig bättre i Gävle än killarna/männen. Av tjejernas förarprov i Gävle blir runt 55 % godkända, men av männens är det däremot bara 47 %.

Jag har aldrig kört i Gävle, när jag körde upp (och klarade uppkörningen) så var jag i Västerås. Men Västerås kan ju vara ett bra alternativ till Gävle, det är inte så långt mellan de två städerna, och det verkar vara lättare att klara sig i Västerås. Av de förarprov som görs i Västerås blir runt 60 % godkända har jag sett i statistiken, vilket ju är bättre resultat än i Gävle.

Jag upplevde själv att det var lätt att köra upp i Västerås, särskilt med tanke på att vägarna där var väldigt trafiksäkra vilket ju kan underlätta möjligheten att undvika risk för kuggning. Jag var i Västerås även på första försöket men då blev jag kuggad för vad jag anser var småsaker. Eftersom jag bokade körprov privat så fick ju jag låna uppkörningsbil av Trafikverket och bilen jag lånade på första försöket var en Volkswagen Golf Diesel och de är tydligen riktiga skitbilar! Att jag fick köra upp med en sån skitbil var den främsta orsaken till att jag kuggades och fick göra om körprovet.
Du ska kunna köra i vilken som helst bil som finns tillgänglig på marknaden, inklusive diesel Golf. Kan du inte hantera det = korrekt kuggad.
Linn 2019-07-16 21:15 ! Citera #
Kan du definiera vad petig innebär? Hur var personen menar du?
Glad - Pojke 2020-05-12 11:38 ! Citera #
Hade uppkörning där i veckan med den trevligaste instruktören någonsin. Detta var min andra uppkörning och han fick mig att slappna av och faktiskt vissa vad jag faktiskt kan. Ni kommer köra motortrafikleden i Gävle och sedan svänga av in mot stan. Så åk igenom där och träna för det kan vara lite klurigt vilket körfält man ska välja. Men jag rekommenderar starkt Gävle då jag hade en super upplevelse! Blev godkänd också vilket är de viktiga!
Nervöd 2020-05-28 00:53 ! Citera #
Hej ska köra upp nu på måndag i gävle och undrar om ni har några bra tips som man ska tänka på! Bor inte i gävle utan i stockholm.. men kör i gävle några enstaka gånger
-- 2020-05-30 00:26 ! Citera #
Körde upp i Söderhamn men tydligen samma instruktörer som i Gävle fick jag det förklarat när jag körde upp. Sjukt trevlig instruktör då, kvinna i 50-års åldern, rätt kort hår. Klarade det på första försöket :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov