Start > Körkortsforum > Bil under uppkörning

Bil under uppkörning

Johnny 2010-05-25 16:01 ! Citera #
Oftast lånar man vägverkets bilar eftersom den har dubbelkommando som gör att instruktören ska kunna ingripa om något skulle hända. Om din bil har dubbelkommando ska det inte vara några problem. Ring och fråga för säkerhetsskull.
Sockerdricka91 2010-05-27 16:41 ! Citera #
Du får under uppkörningen som tidigare nämnt använda dig av en privat bil med dubbelkommando och extra backspeglar. Annars kan man hyra bil av sin trafikskola eller vägverket.
Lillmil 2010-06-04 13:34 ! Citera #
Jag har för mig att jag har hört talas om att man kan ”hyra uppkörningsbil”, dvs låna den bil man övningskör med bilskolan i till uppkörningen. Är det så?
Dvs om körskolan bokar uppkörning åt mig, kommer jag få köra i samma bil som jag övningskört i eller är det inte säkert?
Oreo 2010-07-07 08:04 ! Citera #
Man måste ha dubbelkommando för att få köra upp - om du kör upp för B-kortet vill säga, annars tror jag det fungerar med sin egen bil. Att hyra en bil från vägverket kostar ca 400 kr.
Linnéa! 2010-08-15 19:49 ! Citera #
HEj! Att köra med den bil du övningskört med på körskolan kör alltid säkrast och bäst! Den har alla nödvändiga funktioner osv. Ett tips är att be din körskollärare boka in en körlektion dagen innan uppkörningen för att bli mer säker! Lycka till!
Gäst 2010-08-21 17:49 ! Citera #
Vi har ett ganska smart upplägg; fyra syskon som nu under sex år skall ta körkort och båda föräldrarna är tillräkligt dugliga som handledare. Alltså mycket privatkörning. Eftersom familjens andrabil ändå började närma sig utfasningsläge så startades jakten på fd körskolebil. För drygt 30.000 inköptes en sådan. Vi betalade kanske 5.000 mer för dubbelkommandot jämfört med annan likvärdig.
Förutom att eleven är utomordentligt bekant med bilen så kostar förarprov ”bara” 700 kr. En misslyckad uppkörning kan betraktas som något dyrare (+40%) körlektion...
Stora utmaningen är att få bilen att hålla i sex år !

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov