Start > Körkortsforum > Mitt andra prov

Mitt andra prov

Björn He 2019-08-25 21:22 ! Citera #
Jag har läst att det kan komma att införas en ny regel om krav på godkänt teoriprov för att få boka uppkörning, i syfte att korta köerna till uppkörningarna. I så fall tycker jag man skall avskaffa teoriprovet och låta körkortsprovet bestå av endast ett praktiskt körprov, det är ju möjligt om man bara ändrar reglerna om övningskörning!

Jag tycker man skall lägga till ytterligare ett krav för övningskörning, utöver att ansöka om körkortstillstånd och övningskörningstillstånd så skall man också skriva teoriprov hos en trafikskola, som registrerar åt Transportstyrelsen/Trafikverket när man blivit godkänd, och först efter att ha blivit godkänd på teoriprovet och beviljats körkorstillstånd och övningskörningstillstånd så får man börja övningsköra, och sedan göra uppkörning för att få körkort!

Om man skulle få skriva teoriprov för att få övningsköra så finns det ju ingen anledning att ha två delprov på körkortsprovet, det räcker ju med bara ETT prov, det praktiska körprovet, varför skall man behöva skriva teoriprov före uppkörningen om man redan gjort det innan man fått tillstånd att övningsköra?
;) 2021-04-21 10:29 ! Citera #
Ett tips är att börja med o vara ärlig och sluta ljuga både för dig själv och andra, det hjälper mycket!
Mvh Ledsen 13 åring

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo