Start > Körkortsforum > Någon som kört upp i Järfälla?…

Någon som kört upp i Järfälla?

Gäst 2019-05-30 17:22 ! Citera #
Gäst 2019-05-30
Men du som bommade på skitfel. Var ska du ta om den nånstans? Jakobsberg igen?
Det var det jag gjorde.
Körde upp i Jakobsberg igen en Vecka senare.


Och fick kortet.....
Gäst 2019-05-30 17:58 ! Citera #
Stort grattis!

Blev det nya ruter som ni körde eller var det ganska likt första gången?
Gäst 2019-05-30 21:24 ! Citera #
Det var olika inspektörer och rutter...

Det är trafiktryck, mkt bilar, det är en miljö jag bor i och övningskört mkt i.

Ville faktiskt för min egen skull ville köra i den miljön....

varför övningsköra lugna områden sen köra upp i en sömning stad o får kortet, sen när man kommer till en stad med tempo o puls....då risk att bli harig....vet flertal som inte vågar köra i sthlm.

Då känner klarar jag det, då kommer man klara en hel del, då planerar utlandsresa genom europa senare i sommar.

Och ja, haft körkortet i 2år nu, kör ca 1500 mil om året, då är det STHLM, Bromma, Barkarby.....

Och ja, håller tempot, kör lungt....ingen hets, håll farten, håll uppsikt vad som hönder runt om... häng med ;) .....

Så för er som håller på.....kämpa ;) det släpper....gjorde för mig.
Gäst 2019-05-31 11:11 ! Citera #
Ok då vet jag det!

Ja men du har helt rätt och jag bor också i området så kommer nog boka i Jakobsberg igen, känner mig tryggast där.
Du klarade den på andra försöket va? :)
Matilda 2019-06-10 13:09 ! Citera #
Gäst 2019-05-29
Hade min uppkörning idag i Jakobsberg och kuggade på trafiksäkerhet.
Ge tips vad ska man göra? Nya lektioner? Köra upp direkt igen? Privat
Jag har precis klarat mitt körkort i Jakobsberg. Har kört upp många gånger och upplever stor skillnad på vilken inspektör man får. Den som godkände mig var förvånad över att jag inte klarat mina andra uppkörningar när jag körde på ett så bra och rutinmässigt sätt. Försök att vara lugn och övertydlig med allt du gör, jag har kört olika rutter varje gång. Både motorväg mot Oslo och Kista, mot Görvälns slott och nere vid stationen. Viktigaste är att du kör på ett tryggt sätt, blir det något fel så är det hur du löser situationen som avgör. Kör upp snart igen, det är ont om tider men bara kör! Du kommer fixa det!!

Jag körde med körskolan första gången men då nästa tid dom kunde erbjuda var så när utgångsdatumet för teorin valde jag att köra upp privat istället! Himla glad för det, hade varit jobbigt att börja om.

Lycka till!
Gäst 2019-06-10 13:59 ! Citera #
Hej!!

STORT GRATTIS :D :D :D
Ärligt är det så? Vad heter inspektören du körde upp med idag?
Jag funderar starkt på att göra uppkörningen i Södertälje försök nr 2, hört att det är ”lättare” där beror väl säkert på inspektörerna kanske att de inte är ”lika hårda”.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 15:04
1
I dag 11:46
5
I dag 06:09
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest