Start > Körkortsforum > Någon som kört upp i Järfälla?…

Någon som kört upp i Järfälla?

Gäst 2019-05-20 21:42 ! Citera #
Hej.

Någon som kört upp i jakan nyligen? Har min uppkörning om drygt en vecka.
Ge mig tips gärna
Gäst 2019-05-20 22:13 ! Citera #
Tips.

Åk ut dit...

Mkt cirkulationer..stora och små....en del Motorväg E18....så placera dig rätt från början för att komma rätt...dvs olanera din körning...
Radhus/villor så en hel del 30 väg....
In i virrvarret Barkarby handelsplats...
Hejåhå.....är det rusningstrafik så är tenpot högt...även på helgerna.

Lycka till.

Japp körde upp i Jakan.
Gäst 2019-05-21 18:54 ! Citera #
Stockholmdirekt.se/nyheter/korkortsdags-har-ar-det-svarast-att-kor


Sämsta ställe att köra i, väldigt svårt
Gäst 2019-05-22 13:43 ! Citera #
Gäst 2019-05-21
Stockholmdirekt.se/nyheter/korkortsdags-har-ar-det-svarast-att-kor


Sämsta ställe att köra i, väldigt svårt
B*shit att det är svårt, det blir svårt om man inte förberedd..
Jakobsberg 2019-05-22 15:20 ! Citera #
Klarade du på första gången du som körde upp i Jakobsberg?
Gäst 2019-05-22 18:46 ! Citera #
Nope....

Bommade på litet skitfel...men den var rättvis bedömning.

Men....det är lika bra köra upp i den miljö man sedan faktiskt kommer köra i.

Det är högt tempo...cirkulationer som avlöser varandra, gäller kolla, placera sig rätt mm för fortsatt färd..uppsikt mkt bilar ute...
Björn He 2019-05-26 12:06 ! Citera #
Jag tycker man skall köra upp i Västerås, som ligger bara några tågstationer från Jakobsberg. Jag var i Västerås när jag klarade uppkörningen. Västerås är en väldigt trafiksäker stad att köra i. Jag tror det är enklare att köra upp i Västerås än inom Stockholm.
Gäst 2019-05-29 22:19 ! Citera #
Hade min uppkörning idag i Jakobsberg och kuggade på trafiksäkerhet.
Ge tips vad ska man göra? Nya lektioner? Köra upp direkt igen? Privat
Gäst 2019-05-30 07:58 ! Citera #
Gäst 2019-05-22
Nope....

Bommade på litet skitfel...men den var rättvis bedömning.

Men....det är lika bra köra upp i den miljö man sedan faktiskt kommer köra i.

Det är högt tempo...cirkulationer som avlöser varandra, gäller kolla, placera sig rätt mm för fortsatt färd..uppsikt mkt bilar ute...
Men du som bommade på skitfel. Var ska du ta om den nånstans? Jakobsberg igen?
Gäst 2019-05-30 12:12 ! Citera #
Björn He 2019-05-26
Jag tycker man skall köra upp i Västerås, som ligger bara några tågstationer från Jakobsberg. Jag var i Västerås när jag klarade uppkörningen. Västerås är en väldigt trafiksäker stad att köra i. Jag tror det är enklare att köra upp i Västerås än inom Stockholm.
Självklart är det en jätte skillnad på en storstad jämfört med en liten stad, det är rätt naturligt att det är skillnad :D
Men okej, om man nu tycker att det är jobbigt och svårt att köra i Stockholm, där man bor. Då tycker du att man ska åka till en mindre stad för att klara sin uppkörning, men då faller sig en fråga förstår du...
HUR ska man klara av att köra i Stockholm när man kommer tillbaka från den mindre staden och då köra helt själv?
Om man tyckte att det var jobbigt/svårt/stressigt att köra i sin stora hemstad när man hade en trafiklärare med sig som berättade exakt vart du skulle köra och hur du skulle du göra, då blir det ju inte lättare om man sitter helt ensam i bilen och ska göra allt själv...

Jag tycker att man, efter bästa förmåga, ska köra upp där man kommer köra som mest. Jag tycker att det är helt meningslöst att åka till mindre orter i Sverige för att klara sitt körkort bara för att man tycker att det är jobbigt/svårt att köra upp där man bor. Körningen blir ju som sagt inte lättare i sin storstad bara för att man lyckades ta körkort på en mindre ort..

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest