Start > Körkortsforum > Klarade uppkörning nr. 2 igår …

Klarade uppkörning nr. 2 igår i Sollentuna som privatist!! Kan svara på frågor!

rengnig ros 2019-05-24 08:38 ! Citera #
Linus 2019-05-23
Hej

Jag ska också köra andra gången om två veckor och det är en lördag. Lite nervös att jag ska köra upp en lördag. Är det något speciellt man ska tänka på?
Tack
Att det är en lördag borde inte spela någon roll. Jag vet inte hur trafiken ser ut normalt sett på lördagar, men jag tror inte det är svårare. Försök att lita på att du kan köra, för sitter du på uppkörningen borde du kunna det. Det är många tvåfiliga rondeller där det kräver tidig planering för att hamna rätt.

Lycka till!
sonja 2019-05-24 19:38 ! Citera #
Hej!

Spelar det någon roll vilken tid man har uppkörningen. När är det som mest trafik?
Gäst 2019-05-25 12:30 ! Citera #
sonja 2019-05-24
Hej!

Spelar det någon roll vilken tid man har uppkörningen. När är det som mest trafik?
Under vardagar så är det när folk ska till skola och jobb, d.v.s runt 07.30 tiden
Samt när alla ska hem från skola och jobb, d.v.s från 15 och fram till 17.30

Under helgerna så skulle jag välja en tid på förmiddagen runt 09-10 tiden
Björn He 2019-05-26 12:00 ! Citera #
Jag tror inte det spelar så stor roll när man kör upp. När jag klarade uppkörningen, körde jag upp ungefär mellan kl 8:30 och 9:15, vid den tiden är det väl fortfarande s.k. rusningstrafik. Men jag körde upp i Västerås och där är det inte lika mycket trafik som det brukar vara inom Stockholm. Jag fick bl.a. köra på några landsvägar utanför Västerås men de vägarna var nästan helt tomma, och när jag körde genom de mer centrala delarna av staden så gick det rätt bra, även om det kanske var lite väl mycket trafik ibland.
Gäst2 2019-05-26 13:52 ! Citera #
Björn He 2019-05-26
Jag tror inte det spelar så stor roll när man kör upp. När jag klarade uppkörningen, körde jag upp ungefär mellan kl 8:30 och 9:15, vid den tiden är det väl fortfarande s.k. rusningstrafik. Men jag körde upp i Västerås och där är det inte lika mycket trafik som det brukar vara inom Stockholm. Jag fick bl.a. köra på några landsvägar utanför Västerås men de vägarna var nästan helt tomma, och när jag körde genom de mer centrala delarna av staden så gick det rätt bra, även om det kanske var lite väl mycket trafik ibland.
Du kan ju på fullt allvar inte ens jämföra Västerås med Stockholm när det kommer till rusningstrafik :D :D
Och nej, när du körde upp så är det inte rusningstrafik, rusningstrafiken pågår mellan 06-08 då det är då som dom allra flesta är på väg till jobb/skola..
sonja 2019-05-27 09:39 ! Citera #
Tack för alla svar :)
Sandra 2019-05-28 20:38 ! Citera #
Hej Regnig ros och alla.
Körde upp som privatist idag och blev kuggad med förklaring att jag har varit för långsamt på rondellerna.
Uppskattar tips för nästa (andra gången) uppkörningen.
Louise 2019-05-28 22:43 ! Citera #
vad menar du med dör långsam i cirkulationen?
Gäst 2019-05-29 12:38 ! Citera #
Louise 2019-05-28
vad menar du med dör långsam i cirkulationen?
Det menas med att man är för långsam med att åka in/ut ur en rondell..
Det vill säga att man blir hindrande för bilister eller annan trafik som kan ligga bakom en.
Sandra 2019-05-30 22:11 ! Citera #
:) Tack

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor