Start > Körkortsforum > Uppkörning växjö

Uppkörning växjö

Gäst 2022-07-31 20:49 ! Citera #
Låter konstigt att det bara skulle vara det, tänk på att dom kollar ditt beteende genom hela provet, kör du som en gammal gubbe där man behöver tempo och påverkar trafik så hindrar du och stör i onödan, har du det beteendet så är det så klart inte okej
Baddie 2022-08-30 17:11 ! Citera #
Hej Emelie. Va tråkigt.. klarade du uppkörningen sen då? Hur va det isåfall?
ett hopplöst fall 2024-12-30 00:30 ! Citera #
Håller med Emelie där att personalen på trafikverket i vxo kan vara helt galet knasiga..

Första uppkörningen jag gjorde var i stort sett fel fri. Han var trevlig men lite stel, sa att jag körde bra, men att jag kört för sakta vid en väjningskylt och gjort ett onödigt körtfältsbyte på väg tillbaka, därav kuggade han mig. Motivationen sas upp samma dag..

Sen hade jag andra uppkörningen med en äldre gubbe, ksk i 60 års åldern. Så sa han att det ända han kunde kommentera på min körning var att jag måste anpassa hastigheten för olika situationer (trodde jag gjort det), så kuggade han mig med. Men denna gång kommenterade jag hans beslut å då höjde han rösten och blev lite halv sur.

Sen har vi min brorsa som fick en dam och klarade uppkörningen på första försöket då.

Ugh får väl ba köra som en robot nästa gång, helt fel fritt. Så stora krav skillnader från olika provförare i vxo helt ärligt... inte rekommenderad stad. Dels oxå för de bygger så satans mkt nu helt plötsligt samt att bussfilerna är helt galet byggda hära.
Gäst 2025-01-05 21:21 ! Citera #
ett hopplöst fall 2024-12-30
Håller med Emelie där att personalen på trafikverket i vxo kan vara helt galet knasiga..

Första uppkörningen jag gjorde var i stort sett fel fri. Han var trevlig men lite stel, sa att jag körde bra, men att jag kört för sakta vid en väjningskylt och gjort ett onödigt körtfältsbyte på väg tillbaka, därav kuggade han mig. Motivationen sas upp samma dag..

Sen hade jag andra uppkörningen med en äldre gubbe, ksk i 60 års åldern. Så sa han att det ända han kunde kommentera på min körning var att jag måste anpassa hastigheten för olika situationer (trodde jag gjort det), så kuggade han mig med. Men denna gång kommenterade jag hans beslut å då höjde han rösten och blev lite halv sur.

Sen har vi min brorsa som fick en dam och klarade uppkörningen på första försöket då.

Ugh får väl ba köra som en robot nästa gång, helt fel fritt. Så stora krav skillnader från olika provförare i vxo helt ärligt... inte rekommenderad stad. Dels oxå för de bygger så satans mkt nu helt plötsligt samt att bussfilerna är helt galet byggda hära.
Du behöver någon som kan utbilda dig och förklara så att du förstår, tex en bra trafiklärare :)
Kuggat i växjö 2025-01-09 19:30 ! Citera #
Rekommenderar verkligen inte Växjö till er som inte är från Växjö. Har kuggat massa gånger i Växjö även då jag har bara övning kört här, varför? På grund av hårda jävla inspektörerna. Vet inte ens själv helt ärligt varför jag har kuggat, har kört med 2 olika trafikskolan i Växjö och 8 olika lärare bedömde mig att jag var redo. Men sen när man kör upp ja då har man kuggat för att man har gjort små misstag såsom kört lite snabbat eller långsamt, missa skylten eller nåt. Men senaste tyckte gubb jävlen att jag körde för försiktigt, men lixom klockan var 15 folk slutar jobbet och skolan så det är mycket folk ute, heller att jag är 5-10 under än kör i 30. Asså Växjö Trafikverket är helt knasss. Önskade att kunde överklaga men kan ej det pga har ej bevis
ett hopplöst fall I går 08:53 ! Citera #
Gäst 2025-01-05
Du behöver någon som kan utbilda dig och förklara så att du förstår, tex en bra trafiklärare :)
Hej..

Um jag har det hahah? min trafiklärare är suverän men man kan bara gör så mkt på körprovet, resten är ju upp till dem om dem vill kugga för små fel elr låta det gå.

Kan ju passa på att berätta om min kompis knasiga uppkörning i vxo.. Han ska ha haft en kvinna då, inte en gubbe som jag hade.

Hans uppkörning började då väldigt illa, han kunde inte säkerhetskontrollen... det leder ju egentligen till en direkt kugg. Men nej, Sedan ska han ha kört upp på trottoarkanten, inte avsökt noggrant eller ens kollat speglar/döda vinkeln. Han ska ha blivit tillsagd av henne både under och efter provet men gissa vad. Han blev godkänd... ahopp..okej.. men oj kolla..nu har han kvaddat sin bil där bak för han körde in i grannens stenmur 8-)

Så jo, trafikinspektörena i vxo har olika värderingar och bedömningar alla på olika sätt med stora marginaler, otroligt irriterande.

Sjukaste jag hört att en ”trafikfarlig” person blir godkänd och sen kuggar man själv på fel som inte varit avgörande elr att dem inte bedömt helheten :x det är lxm mycket pengar som går åt..

Men måste medge, andra körprovet var verkligen mitt eget fel. Inte visste jag att solen blir som en strålkastare efter att det regnat. Solen sken i ögonen ca 70% av hela uppkörningen. Borde verkligen ha skaffat solglasögon, då hade jag haft körkortet i handen nu Ändå starkt jobbat för att ha varit halvt blind i 30 min och bara fått 1 fel ksk🥹

Senaste foruminläggen

Rubrik
132
I dag 02:56
6
I går 13:30
5
I går 12:15
16
I går 08:53

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken
Tryckt version (569 sidor):
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Teoriprov, gratis demo