Du behöver någon som kan utbilda dig och förklara så att du förstår, tex en bra trafiklärare
Hej..
Um jag har det hahah? min trafiklärare är suverän men man kan bara gör så mkt på körprovet, resten är ju upp till dem om dem vill kugga för små fel elr låta det gå.
Kan ju passa på att berätta om min kompis knasiga uppkörning i vxo.. Han ska ha haft en kvinna då, inte en gubbe som jag hade.
Hans uppkörning började då väldigt illa, han kunde inte säkerhetskontrollen... det leder ju egentligen till en direkt kugg. Men nej, Sedan ska han ha kört upp på trottoarkanten, inte avsökt noggrant eller ens kollat speglar/döda vinkeln. Han ska ha blivit tillsagd av henne både under och efter provet men gissa vad. Han blev godkänd... ahopp..okej.. men oj kolla..nu har han kvaddat sin bil där bak för han körde in i grannens stenmur
Så jo, trafikinspektörena i vxo har olika värderingar och bedömningar alla på olika sätt med stora marginaler, otroligt irriterande.
Sjukaste jag hört att en ”trafikfarlig” person blir godkänd och sen kuggar man själv på fel som inte varit avgörande elr att dem inte bedömt helheten
det är lxm mycket pengar som går åt..
Men måste medge, andra körprovet var verkligen mitt eget fel. Inte visste jag att solen blir som en strålkastare efter att det regnat. Solen sken i ögonen ca 70% av hela uppkörningen. Borde verkligen ha skaffat solglasögon, då hade jag haft körkortet i handen nu Ändå starkt jobbat för att ha varit halvt blind i 30 min och bara fått 1 fel ksk🥹