Start > Körkortsforum > Uppkörning växjö

Uppkörning växjö

Tanja 2019-05-10 15:07 ! Citera #
Ville skriva här då jag själv tyckte att det fanns dålig info när jag sökte om uppkörningar i växjö. Jag hade båda mina prov idag, bokade privat och klarade båda på första. Hade en jätte trevlig kvinnlig inspektör som var väldigt tillmötesgående och fick en att känna sig lugn och mindre nervös.

Förklarade allting på ett enkelt sätt och var allmänt trevlig. Jag fick börja med att kontrollera bromsarna, och sedan köra med anvisning mot Jönköping. Körde i en v60, och tyckte den inte var svårlärd men lite ovant. Gjorde vänstersväng på större landsväg, körde tillbaka mot Växjö där jag fick köra mot sjukhuset. Lite innan så ändrade vi riktning mot mindre vägar och jag fick backa runt hörn. Sedan tillbaka mot trafikverket.
Mycket högerregler, rondeller, och få trafikljus. Körde ej inne i stan.

Har varit super nervös i över en veckas tid då jag har jätte dåligt lokal sinne och är dålig på att läsa skyltar i tid (tycker jag,) men inspektören gjorde det väldigt enkelt för mig, och påminde mig även när jag körde i fel fil eller när jag hade i fel växel (3an ist för 1an).

Men jag fick godkänt ändå då jag inte körde på ett sätt som kunde bli en trafikfara. Sedan berättade hon lite vad man kan tänka på i framtiden.

Så vill säga att det är möjligt att ta körkortet på första försöket i Växjö även om man bokat privat( förutsatt att man är redo) och att det finns trevliga inspektörer också ( har läst lite om mindre trevliga) så ta det bara lugnt så kommer det att gå jätte bra :)


/skriver detta då jag bara hittade negativa trådar om körning i Växjö som gjorde mig mer nervös än jag borde varit/

Ha en fin helg alla och lycka till i Växjö!
Elvira 2019-05-22 11:44 ! Citera #
Hej! Körde du mot Jönköping/Öjaby? Ska själv köra upp i veckan..
Tanja 2019-06-09 07:34 ! Citera #
Det stämmer / förlåt för sent svar, hur gick det?
David 2020-06-29 21:44 ! Citera #
Tack för info! Har själv bara hittat samma information som dig så är mycket tacksam för detta inlägg. Har bokat sista Juli så vi får se hur det går haha.
Julia 2020-07-29 17:31 ! Citera #
Hoppas det går bra för dig, David.
Min grabb ska köra upp i Växjö i slutet av augusti. Så berätta gärna hur det gick! ;)
Lycka till!
Gäst 2021-02-10 10:40 ! Citera #
Den ända nitlotten man kan få i Växjö är en riktig surgubbe som antagligen inte får något ligg av frugan , Han skiter i totalt hur du kör. han kommer kugga dig oavsett tro mig. Men annars tänk på bussfilerna efter rondeller runt ICON.
Snart dags 2021-08-13 10:15 ! Citera #
Gäst 2021-02-10
Den ända nitlotten man kan få i Växjö är en riktig surgubbe som antagligen inte får något ligg av frugan , Han skiter i totalt hur du kör. han kommer kugga dig oavsett tro mig. Men annars tänk på bussfilerna efter rondeller runt ICON.
Kan du berätta mer om rutten man får köra? Jag ska köra upp om någon vecka (privat) men jag har aldrig varit i Växjö tidigare (bor i Skåne men det finns inga tider för förarprov här). Ska träna innan på området och vill GÄRNA veta ALLT om var man kör.
Växjö Bo 2021-08-18 23:10 ! Citera #
Snart dags 2021-08-13
Kan du berätta mer om rutten man får köra? Jag ska köra upp om någon vecka (privat) men jag har aldrig varit i Växjö tidigare (bor i Skåne men det finns inga tider för förarprov här). Ska träna innan på området och vill GÄRNA veta ALLT om var man kör.
Kanske för sent att svara nu, men hade uppkörning tidigare idag.
Värt att kolla lite extra på väg 23 mot Malmö, checka avfarter mot Bergkvara och Bergunda på denna vägen då de kan vara lite luriga och man oftast blir inskickad där på körprov.
Annars var det för mig ganska blandad körning på allt från motortrafikled till bostadsområden.
Håll även koll på bussfilerna runt i11 området.
Ayser 2022-05-12 00:43 ! Citera #
Hej jag undrar bara om vill boka i Växjö va tycker du ska jag göra är det svårt
Emelie 2022-07-04 11:28 ! Citera #
Hej, körde upp i Växjö. Det var enkelt att hitta och inte mycket trafik körde upp 07:30.
VARNING väldigt otrevlig personal!!
Jag körde felfritt enligt han som jag körde med men kuggade endå.. vet ni pga vad? Jo jag körde i 20 på en 30 väg i ett villa område!! Hör ni hur det låter?
Han säger då att jag hindrar trafik pga det. Vill även tillägga att det inte var bilar bakom mig i den situationen.

Jag frågade även en fråga och han höjde rösten, helt ärligt blev jag nästan gråtfärdig och väldigt rädd. Sedan var ja ju tyst ett tag sen blev han helt plötsligt trevlig och sedan vände han och var otrevlig igen.
Rekommenderar verkligen inte växjö.

Har tappat hoppet helt på körkortet nu.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 11:13
7
I dag 08:29
3
I dag 07:23
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor