Ville skriva här då jag själv tyckte att det fanns dålig info när jag sökte om uppkörningar i växjö. Jag hade båda mina prov idag, bokade privat och klarade båda på första. Hade en jätte trevlig kvinnlig inspektör som var väldigt tillmötesgående och fick en att känna sig lugn och mindre nervös.
Förklarade allting på ett enkelt sätt och var allmänt trevlig. Jag fick börja med att kontrollera bromsarna, och sedan köra med anvisning mot Jönköping. Körde i en v60, och tyckte den inte var svårlärd men lite ovant. Gjorde vänstersväng på större landsväg, körde tillbaka mot Växjö där jag fick köra mot sjukhuset. Lite innan så ändrade vi riktning mot mindre vägar och jag fick backa runt hörn. Sedan tillbaka mot trafikverket.
Mycket högerregler, rondeller, och få trafikljus. Körde ej inne i stan.
Har varit super nervös i över en veckas tid då jag har jätte dåligt lokal sinne och är dålig på att läsa skyltar i tid (tycker jag,) men inspektören gjorde det väldigt enkelt för mig, och påminde mig även när jag körde i fel fil eller när jag hade i fel växel (3an ist för 1an).
Men jag fick godkänt ändå då jag inte körde på ett sätt som kunde bli en trafikfara. Sedan berättade hon lite vad man kan tänka på i framtiden.
Så vill säga att det är möjligt att ta körkortet på första försöket i Växjö även om man bokat privat( förutsatt att man är redo) och att det finns trevliga inspektörer också ( har läst lite om mindre trevliga) så ta det bara lugnt så kommer det att gå jätte bra
/skriver detta då jag bara hittade negativa trådar om körning i Växjö som gjorde mig mer nervös än jag borde varit/
Ha en fin helg alla och lycka till i Växjö!