Start > Körkortsforum > Gnesta halkbana

Gnesta halkbana

Ronja 2020-10-02 14:58 ! Citera #
Nej fy den här halkbanan var den värsta tänkbara utbildningsmomentet. Instruktören var nedtryckande och rent av elak när alla körde. Han la sexistiska kommentarer och hade en väldigt dryg ton. Kände mig nedtryckt och obekväm, de spelar på kortet att man behöver dem för att bli godkänd, vilket jag anser är helt horribelt. Momenten vi gick igenom blev vi alla i gruppen hånade över om vi inte gjorde allt korrekt.
Kim 2020-10-02 23:27 ! Citera #

Gnesta Halkbana.
Ja när Gillinge och Tullinge är fullbokat och man har teoriprovet inbokat veckan efter så blev det brådis ,eftersom risk 1 an OCH risk 2 an skall vara genomförda innan teoriprovet får skrivas.
Hastigt o lustigt så hjälpte Gnesta Halkbana till att få en plats riktigt snabbt.
För det första: Hamnade i gruppen som körde först och teorin efter.
Riktigt bra instruktör med mängder av viktiga inlägg i diskussioner och frågor ,samt jättetrevligt bemötande. Kul bana , trots att den var lite enformig. Fick är det abs och halka det är fokus på och visade sej vara riktigt nyttig lärdom. Varje bil fick ett scenario av instruktören över komradio som var vardagligt , t e x köra sin dotter till förskolan, släppa av någon på Arlanda mm. Man SKALL ha genomfört tvärbromsning i minst 50 km/h innan denna kurs anser jag. Man måste verkligen stampa ner broms till botten ! Samt pumpbromsa när abs är urkopplad. Automat och ganska pigga golfar.
Hade turen att ha en instruktör som verkligen poängtera vilka risker halka och dåligt väglag, samt vikterna som uppstår vid tvärbroms i 50km/h och uppåt.
Riktigt nyttigt och något som jag kommer bära med mej under lång tid.
Tack Gnesta för en unik upplevelse ,samt att frågorna man hade blev besvarade mycket bra.
Gäst 2020-10-03 13:17 ! Citera #
@Ronja, du behöver dem för att bli godkänd. Hur skulle det annars fungera?
Johan 2020-11-24 23:58 ! Citera #
Dåligt med avstånd till folk runt omkring i transporten till Gnesta, vi satt och trycktes mot varandra i bilen vilket känns si sådär i en pandemi... kan ju anse att för den summa man lägger ned hade man fått lite mer för pengarna än några gamla skruttiga bilar och ett rätt irriterande bemötande. 2/10 :x
Björn He 2020-11-25 15:38 ! Citera #
Jag har ingenting emot Gnesta halkbana. Den främsta orsaken till att jag gick risktvåan just där var faktiskt orimligt långa köer till Gillinge och Tullinge, som verkar vara de mest populära halkbanorna för oss Stockholmare, medan Gnesta däremot hade relativt gott om lediga tider.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest