Start > Körkortsforum > Gnesta halkbana

Gnesta halkbana

Jenn 2019-05-08 17:15 ! Citera #
Hej! Ska köra halkbana i Gnesta på tisdag den 14 maj. Någon som varit där och kan berätta lite? Har de trevliga utbildare? Manuell och automatväxlade bilar? :)
Gäst 2019-05-09 13:01 ! Citera #
Jenn 2019-05-08
Hej! Ska köra halkbana i Gnesta på tisdag den 14 maj. Någon som varit där och kan berätta lite? Har de trevliga utbildare? Manuell och automatväxlade bilar? :)
Visste inte ens att lilla Gnesta hade en halkbana :D :D

Utbildarna är garanterat trevliga, men dom är ju där i första hand för att ge dig upplysning.
Vet inte hur bilarna är just där, men där jag gjorde halkan så fanns det både manuella och automatväxlade bilar.
Björn He 2019-05-12 19:26 ! Citera #
Jag var på Gnesta halkbana när jag hade risktvåan. Jag fick då köra en automatväxlad bil, tror det var en VW Polo och det kändes ganska ovant eftersom jag bara kört manuellt växlade bilar, men jag lärde mig hur man kör.

Märkligt nog så gjorde jag risktvåan före riskettan, det berodde på att jag glömt att gå riskettan då jag bokade tid för risktvåan och råkade då boka körkortsprov för tidigt, alltså innan jag ens gått riskettan, men emellertid lyckades jag boka in en plats på riskettan bara en dag innan jag skulle skriva teoriprovet.
Björn He 2019-05-15 00:31 ! Citera #
Fast jag tycker det är onödigt att ha krav på halkutbildning för att få ta körkort. Även om man inte gått riskutbildning så borde man ju få ta körkort ändå, det enda Transportstyrelsen behöver göra när man inte gått riskutbildning innan man gjort körkortsprov är ju att utfärda ett föreläggande att gå riskutbildningen inom en viss tid, t.ex. 2 månader efter körkortets utfärdande, annars spärras körkortet och kan inte återfås förrän riskutbildningen har genomgåtts.

Det fanns väl inget krav på halkutbildning för att få ta körkort före april 2009?
Gäst 2019-05-15 14:42 ! Citera #
Björn He 2019-05-15
Fast jag tycker det är onödigt att ha krav på halkutbildning för att få ta körkort. Även om man inte gått riskutbildning så borde man ju få ta körkort ändå, det enda Transportstyrelsen behöver göra när man inte gått riskutbildning innan man gjort körkortsprov är ju att utfärda ett föreläggande att gå riskutbildningen inom en viss tid, t.ex. 2 månader efter körkortets utfärdande, annars spärras körkortet och kan inte återfås förrän riskutbildningen har genomgåtts.

Det fanns väl inget krav på halkutbildning för att få ta körkort före april 2009?
Vad skulle detta vara bra för, för hur du ens vrider på hur det ser ut idag, och hur du tycker att det ska se ut, så är det något man måste i bägge fallen genomföra.. Så varför inte göra det när man redan är uppe i sitt körkortstagande?
Det du föreslår blir ju bara ÄNNU mera struligt...

Jag tycker det är bra som det är idag!!
Gäst 2019-05-17 13:56 ! Citera #
Halkan var otroligt givande med härliga och proffsiga instruktörer! :)
Björn He 2019-07-25 21:37 ! Citera #
Jag upplevde att halkbaneläraren i Gnesta var lite konstig, när jag kom till halkbanetestet så behövde jag inte visa legitimation för honom, undrar varför han inte bad mig visa leg... Var det kanske för att jag uppgav mitt namn och personnummer när jag anmälde mig till halkbanetest på telefon och då ansåg han redan att min identitet var styrkt?

Fast jag tycker inte han behövde be mig visa leg, jag var ju ändå den person jag uppgav mig vara.
Gäst 2019-07-26 15:48 ! Citera #
Björn He 2019-07-25
Jag upplevde att halkbaneläraren i Gnesta var lite konstig, när jag kom till halkbanetestet så behövde jag inte visa legitimation för honom, undrar varför han inte bad mig visa leg... Var det kanske för att jag uppgav mitt namn och personnummer när jag anmälde mig till halkbanetest på telefon och då ansåg han redan att min identitet var styrkt?

Fast jag tycker inte han behövde be mig visa leg, jag var ju ändå den person jag uppgav mig vara.
Fast jag tycker inte han behövde be mig visa leg, jag var ju ändå den person jag uppgav mig vara.
Jo visst visste du att du är du, men det visste väl inte han, eller hur???
Björn He 2019-09-02 14:35 ! Citera #
Gäst 2019-07-26
Fast jag tycker inte han behövde be mig visa leg, jag var ju ändå den person jag uppgav mig vara.
Jo visst visste du att du är du, men det visste väl inte han, eller hur???
Om han inte hade litat på att jag var den person jag uppgav mig vara, då hade väl han kunnat be mina föräldrar komma ned till halkbanan för att lämna försäkran om att jag var jag. Fast nu blev jag inte ombedd att ta med mig någon intygsgivare som kunde styrka min identitet. Men någon som var på Kumla halkbana har sagt att han/hon inte heller behövde visa leg, troligen för att det inte behövdes eftersom han/hon åkte dit med sin trafikskola och då fanns det ju trafikskolelärare som kunde intyga hans/hennes identitet.

Men halkbaneläraren litade väl på att jag var den person jag uppgav mig vara för att jag uppgav mitt namn och personnummer då jag bokade tid på halkbanan. Mina föräldrar hade ju kunnat lämna försäkran om att jag var jag. Det var faktiskt tänkt att pappan skulle följa med till halkbanan men han hade tydligen inte tid.
mandana 2020-05-20 21:25 ! Citera #
Hur har det gått på halkbanan? jag ska köra halkbana imorgon i Gnesta

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
29
I dag 08:27
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest