Start > Körkortsforum > ESKILSTUNA

ESKILSTUNA

Lastbilstjejen 2019-05-12 11:54 ! Citera #
helpmepls 2019-05-11
Nja, inte riktigt. :D :)

Det började med att vi fick köra ut från trafikverket, körde ut vid ett röd hus (vid parkeringen). Sen körde vi ut på en väg. Dörren va öppen så inspektören bad mig stänga dörren :lol: jag visste inte att den va öppen! haha! Körde förbi rondeller därefter mot landsväg. Inspektören bad mig svänga höger och vända. Jag gjorde en vändning genom att köra rakt därefter backa runt galler. Vet inte om det var bra men hon sa inget. :) Sen körde jag ut därifrån mot järnvägskorsning. Därefter fick jag köra mot E4 Stockholm. Det var en motortrafikled väg. Inspektören sa att jag ska hålla mer avstånd. Nu tänkte jag att jag kommer få underkänd... Sen sa hon att vi inte ska åka mot stockholm och ska till höger. Jag körde upp till höger och då kom årbyrondellen. Jag skulle mot centrum så det var bara att svänga till höger. Sen fick jag köra på en gatukorsning. Nu tänkte jag att det är högerregel. Sen fick jag köra till trafikverket. Sen sa hon att min körning är godkänd. Jag blev jätte chockad :lol:

Tack för att du delade med dig hur det gick för dig! :D
Okej, då vet jag på ett ungefär vart du fick köra, men jag hade rätt i att du fick köra genom Åbyrondellen.
Det är en klassiker som dom allra flesta får göra, men den rondellen är ju faktiskt väldigt lätt att köra i :)

Vad roligt att du klarade din uppkörning, så nu är det bara att köra själv så mycket som du bara kan.
Just direkt efter man har klarat sin uppkörning så ska man fortsätta köra, det kommer dock vara lite läskigt att få köra helt själv i början, igen som säger vad du ska göra, eller vilken väg du ska följa. Men det kommer släppa ju mer du kör :D

Varsågod, det var bara roligt att jag kunde hjälpa till

MvH/ Emilia
sand 2019-11-24 21:21 ! Citera #
Hej,

Tack för den fina inlägg. Jag tackar er båda, det var riktigt bra info om eskilstuna uppkörning. Jag kördeupp fyra gånger hittils, ( sollentuna, jakobsberg och norrtälje)men mislyckades . Det var lite misstag av mig i uppkörningen. Tråkigt. ett lite små misstag blir man kuggad.

Det är svårt med tider i stockholm numera, då täkte jag köraupp i eskilstuna. Jag var nervös i början men efter jag läst denna inlägg, blev lite positivt.

Hittils körde jag upp med trafikskolan bil , VW golf. Jag kan inte låna denna bil om jag skulle köraupp i eskilstuna. Måste köra med trafikverkets bil. Är mycket nervös med deras bil.

Här ni erfarenhet med att köraupp med deras bil. Vilka bilar de har?. vänligen lämna några synpunkter. Tack

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor