Start > Körkortsforum > ESKILSTUNA

ESKILSTUNA

helpmepls 2019-05-05 21:00 ! Citera #
Hej,

Har uppkörning i Eskilstuna. Har någon haft det där? Hur var det? :)
Lastbilstjejen 2019-05-06 12:53 ! Citera #
helpmepls 2019-05-05
Hej,

Har uppkörning i Eskilstuna. Har någon haft det där? Hur var det? :)
Hejsan!

Jag hade båda min uppkörningar (B-kort och C-kort) i Eskilstuna eftersom jag bor i närheten.
När jag tog B-körkortet så var det absolut inga problem, men när jag tog mitt C-kort så hade alla jäkla vägarbeten kommit igång. Och det finns knappt någon plats i hela innerstan där det inte finns ett vägarbete numera.

Så ta det EXTREMT LUGNT och kolla verkligen SUPER NOGA när du kör förbi dessa då det kan finnas folk som inte syns bakom stora skynken som vill gå över på övergångsstället.

Vill du veta något mera så är det bara att fråga, jag kör dagligen i Eskilstuna :D
helpmepls 2019-05-06 13:10 ! Citera #
Fick du köra vid årbyrondellen? vart brukar man oftast få köra? :D
helpmepls 2019-05-06 13:10 ! Citera #
Tack! :D
Lastbilstjejen 2019-05-06 15:00 ! Citera #
helpmepls 2019-05-06
Fick du köra vid årbyrondellen? vart brukar man oftast få köra? :D
Ja jag fick köra båda gångerna i Årbyrondellen, det får nog alla göra som kör upp i E-tuna.
Under min uppkörning gällande B-körkortet fick jag köra höger ut på Kungsgatan från Trafikverket, sedan svänga höger nere vid Shörderstienas väg, körde igenom en mindre rondeller, för att sedan ta höger igen uppe vid bensinstationen INGO där man kommer ut på Torshällavägen. Körde rakt igenom en rondell, för att vid den andra rondellen ta avfart vänster, som leder upp till Årbyrondellen. Sedan skiljer sig mina uppkörningar åt, när jag körde upp för B-körkort så fick jag svänga ut på E20 mot Strängnäs, men vid ”trafikplats Svista” så fick jag svänga av motorvägen och följa Strängnäsvägen ner förbi golfklubben, för att sedan följa Intagsgatan tillbaka in till centrum som leder in på Hamngatan, och sedan tillbaka den vägen till Trafikverket via Tullgatan och sedan svänga höger in på Kungsgatan igen.

Kanske ska nämna att när jag åkte längs Strängnäsvägen så fick jag svänga in vid Ica Kvantum för att där parkera mellan två bilar, både köra rakt in och backa in. Och vid golfklubben fick jag svänga in där för att backa runt hörn..

Vid mitt C-kort så fick jag köra samma väg som i början fram till Årbyrondellen, men där fick jag ta avfart vänster istället för höger.. Men det är en annan historia som du inte har användning av just här och nu :D
helpmepls 2019-05-06 18:17 ! Citera #
Tack så mycket! :D
Lastbilstjejen 2019-05-07 10:54 ! Citera #
helpmepls 2019-05-06
Tack så mycket! :D
Varsågod!
Hoppas att det var till någon nytta :)
Jag har pratat med alla mina kompisar gällande deras uppkörningar, och alla har fått köra i Årbyrondellen.
Så det är nog som jag trodde att dom allra flesta får köra i den när man kör upp i E-tuna.

Lycka till!!
helpmepls 2019-05-10 00:40 ! Citera #
Hej! Ja det gick kanon. Tack :D
Lastbilstjejen 2019-05-10 15:44 ! Citera #
helpmepls 2019-05-10
Hej! Ja det gick kanon. Tack :D
Nemen vad roligt!
STORT GRATTIS!!!!

Fick du köra den vägen som jag fick köra?
helpmepls 2019-05-11 13:58 ! Citera #
Nja, inte riktigt. :D :)

Det började med att vi fick köra ut från trafikverket, körde ut vid ett röd hus (vid parkeringen). Sen körde vi ut på en väg. Dörren va öppen så inspektören bad mig stänga dörren :lol: jag visste inte att den va öppen! haha! Körde förbi rondeller därefter mot landsväg. Inspektören bad mig svänga höger och vända. Jag gjorde en vändning genom att köra rakt därefter backa runt galler. Vet inte om det var bra men hon sa inget. :) Sen körde jag ut därifrån mot järnvägskorsning. Därefter fick jag köra mot E4 Stockholm. Det var en motortrafikled väg. Inspektören sa att jag ska hålla mer avstånd. Nu tänkte jag att jag kommer få underkänd... Sen sa hon att vi inte ska åka mot stockholm och ska till höger. Jag körde upp till höger och då kom årbyrondellen. Jag skulle mot centrum så det var bara att svänga till höger. Sen fick jag köra på en gatukorsning. Nu tänkte jag att det är högerregel. Sen fick jag köra till trafikverket. Sen sa hon att min körning är godkänd. Jag blev jätte chockad :lol:

Tack för att du delade med dig hur det gick för dig! :D

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
91
I dag 19:28
6
I går 21:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor