Start > Körkortsforum > Uppkörning i Karlskrona

Uppkörning i Karlskrona

Jani 2019-04-29 11:51 ! Citera #
Hej
Nästa vecka ska jag köra upp i Karlskrona för tredje gången, två kuggade i Lund och min teori går ut så jag bokade i Karlskrona, här nere får jag inga tider tills augusti september.....
Jag o min man ska upp tidigt samma dag o köra där, har ni några tips på vilka rutter dem brukar ta sina elever. Jag är godkänd på allt förutom trafiksäkerhet o beteende, körde för nära en lastbil i motorvägen . Finns det några cirkulationsplatser som kan vara lite extra kluriga? Som Nova rondellen i Lund? Den är egentligen inte svår alls men kan vara lite klurig.

Tack på förhand
Gäst 2019-04-29 12:27 ! Citera #
Jani 2019-04-29
Hej
Nästa vecka ska jag köra upp i Karlskrona för tredje gången, två kuggade i Lund och min teori går ut så jag bokade i Karlskrona, här nere får jag inga tider tills augusti september.....
Jag o min man ska upp tidigt samma dag o köra där, har ni några tips på vilka rutter dem brukar ta sina elever. Jag är godkänd på allt förutom trafiksäkerhet o beteende, körde för nära en lastbil i motorvägen . Finns det några cirkulationsplatser som kan vara lite extra kluriga? Som Nova rondellen i Lund? Den är egentligen inte svår alls men kan vara lite klurig.

Tack på förhand
”Jag är godkänd på allt förutom trafiksäkerhet o beteende,”

Du vart alltså kuggad på dom två absolut viktigaste punkterna som finns när det kommer till bilkörning..
Bra jobbat, hoppas du har tränat på detta, för annars spelar det absolut ingen roll vart du kör upp..
R 2020-09-24 20:13 ! Citera #
Hej,

Hur gick din uppkörning i Karlskrona? Har kuggat tre gånger nu och sist kuggade jag för att körde över en heldragen linje.... finns knappt några lediga tider hittade en i Karlskrona, var det lätt att köra upp där? Vilken väg fick du köra? Var inspektörerna snälla där också?
Dmx 2020-09-24 23:34 ! Citera #
Jag körde upp i Karlskrona och blev godkänd.. Var jätte enkelt
( kört upp en gång i Malmö o den andra i Helsingborg o då kugga jag)
R 2020-09-24 23:37 ! Citera #
Dmx 2020-09-24
Jag körde upp i Karlskrona och blev godkänd.. Var jätte enkelt
( kört upp en gång i Malmö o den andra i Helsingborg o då kugga jag)
Åh va skönt att du klarade det grattis :)

Kommer du ihåg vilka vägar du fick köra? Landsväg och motorväg? Och vilka moment behövde du göra?
Yasse 2020-10-09 15:53 ! Citera #
Hej någon som kört upp i Karlskrona eller Karlshamn och kan berätta hur det är där tack på förhand
Gäst 2020-10-09 19:12 ! Citera #
Yasse 2020-10-09
Hej någon som kört upp i Karlskrona eller Karlshamn och kan berätta hur det är där tack på förhand
Jag körde upp i Karlskrona förra veckan och kuggade körningen.... kan säga att det var väldigt krångligt och förvirrande att köra i den staden då det är spårvagnar och sånt men om du har kört där tidigare så är det inga problem
Yasse 2020-10-10 01:43 ! Citera #
Hej tack för svar har faktiskt alldrig varit där men såg att de hade många flexibla tider nu i oktober november jag bor själv i Helsingborg och här är det svårt med tider mvh
Kerstin 2020-11-23 20:17 ! Citera #
Svåra ställen i Karlskrona är
1. Köra till Skärva där man måste vara beredd att göra en 90 graders vänstersväng när man kommer upp på utfarten från E22. Du kan alltså inte köra snabbt upp utan sakta ner så du är beredd på skylten o svängen
2. Påfart från Skärva in till Karlskrona. Påfarten är kort och väldigt snäv in på staketet. Det är lurigt hålla sig innanför den heldragna linjen i början..
3. Koppmansbacke. 45 gradig backe inne i centrum som går som ett U.

Obs! Finns inga spårvagnar i Karlskrona, bara bussar.
Anela 2020-12-15 01:18 ! Citera #
är det mycket högerregel i Karlskrona

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 21:48
2
I går 17:58
4
I går 16:59
8
I går 14:16
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo