Lilla uppkörningen!
Jag ska ha lilla uppkörningen om 2 veckor, kan någon som har gjort den ganska nyligen berätta hur den går till? Fick ni boka uppkörnings och teoriprov direkt efter den eller var ni tvungna att ta ännu fler lektioner först?
Vad händer om man kuggar lilla uppkörningen, får man göra om den vid senare tillfälle då?
”Lilla uppkörningen”? Det har jag aldrig hört talas om innan! Och jag tog körkort idag.. Skumt!! Vad innebär den?
Lilla uppkörningen tycker jag låter som något din körskola har hittat på för att ni elever ska få testa på att göra en uppkörning. Då kommer det förmodligen se ut precis som en vanlig uppkörning. Körskoleläraren sitter bredvid och talar om för dig vart du ska köra och vad du ska göra utan att påpeka något om du gör rätt eller inte. Först när du kört färdigt kommer han meddela om det var bra eller dåligt och om du gjorde något fel. Jag tycker att det låter som en jätte bra grej och du behöver inte alls vara orolig för det, utan se det som en extra träning! Då vet du sedan om det är något du bör tänka extra mycket på när du ska köra upp på riktigt sen! Och det viktigaste vid en uppkörning är att vara lugn och trygg i sin körning och ha bra koll på det som händer efter vägarna och i trafiken.
Oj, det låter som en jättebra grej, det skulle jag vilja ha. Det ska jag nog be om, tillochmed!
Tror du syftar på en testuppkörning. Tror inte de kuggar en på den utan de skriver ner saker och ger kritik vad du ska tänka på och hur du ska ändra ditt körsätt.
Jag ska ha min lilla uppkörning nu på torsdag. Är ganska nervös inför det, undrar hur det kommer gå. Men å andra sidan är det en bra träning faktiskt, kanske minskar nervositeten till den riktiga uppkörningen.
Jag gjorde den igår och det är typ uppkörning där de säger om du behöver mer lektioner eller om du ska boka körprov O.S.V.
Man behöver inte va nervös för ”lilla uppkörningen”. Det är som vilken vanlig körlektion som helst. Enda skillnaden är att du ska köra självständigt, och läraren ska inte hjälpa dig. När lektionen sedan är klar, får du tips vad du kan förbättra.
Så var det för mig iallafall. En vanlig lektion, där jag skulle köra självständigt.
Jag hade redan uppkörningen bokad vad jag minns, när jag fick göra ”lilla uppkörningen”. Fast på min körskola, kallades den inte lilla uppkörningen, utan den ingick i moment 15 och 16 på kursplanen.
Man behöver inte va nervös för ”lilla uppkörningen”. Det är som vilken vanlig körlektion som helst. Enda skillnaden är att du ska köra självständigt, och läraren ska inte hjälpa dig. När lektionen sedan är klar, får du tips vad du kan förbättra.
Så var det för mig iallafall. En vanlig lektion, där jag skulle köra självständigt.
Jag hade redan uppkörningen bokad vad jag minns, när jag fick göra ”lilla uppkörningen”. Fast på min körskola, kallades den inte lilla uppkörningen, utan den ingick i moment 15 och 16 på kursplanen.
Så gick den till för mig med, enda skillnaden var att vi var tvungna att klara ”Lilla uppkörningen” innan körskolan bokade proven
För min dotters del var det kollegan till ordinarie körlärare som var ”examinator” Hon psykade henne under detta pass och underkände henne totalt. Resultat en mycket osäker förare och körskolan sålde ytterligare 20 lektioner. Även vi märkte att hon körde mycket sämre efter lilla uppkörningen, så på det som låter som en god tanke, känns det mest som om man vill sälja fler lektioner. Samma sak med hennes kompisar på denna körskolan.
Senaste foruminläggen
Rubrik