Start > Körkortsforum > Kuggade 3 gånger

Kuggade 3 gånger

robinwn 2019-03-26 14:56 ! Citera #
:? Kuggade för tredje gången idag, här i Hisingen. Kör väldigt bra och anser inte att jag är en trafikfara. Första gången jag kuggade var för att en annan bil inte stannade för mig i rondellen.
Andra gången jag kuggade var mitt fel helt enkelt mot slutet kände jag mig bekväm nog och dum nog att blinka innan jag kollade för mig.
Tredje gången idag, fick motorstopp men inget man ska bli kuggad för, sedan backa ja runt hörnet kom lite nära men bedömmaren anser att det va inte godkänt även fast jag blev godkänt på de andra gångerna ja backa runt hörnet.
Sedan sa han till mig att jag kollade runt för mycket att det var anledningen till att jag blev mest kuggad för

Snart är min fjärde uppkörning vad tycker ni jag ska kunna göra några råd och tips för att jag ska kunna slappna och kunna kamma hem kortet? :)
Bill 2019-03-26 16:00 ! Citera #
Det är bara som det är. Vissa kuggar några gånger, vilket är olika och kan variera av flera anledningar. Men tillslut klarar man provet. Man blir bättre efter man kuggat för man vet vad de tycker är viktigt och hur petiga de är. Kolla alltid mkt. Du ska visa att du vet hur farligt det är att köra bil hela tiden. Det tycker de är viktigast. Men man får heller inte vara för långsam och försiktig så man blockar trafiken. Visualisera din körning i huvudet och se till att du vet vad du ska göra i alla knepiga situationer. Det är lätt att dramatisera allt kring körkortet i huvudet. Men så fort man får körkortet så skiter man i om man kuggat 2 eller 10 ggr, man glömmer av det så fort man får kortet. Även pengar biten är inte heller så dramatiskt. Man får igen de pengarna i tiofald då man får tillgång till mycket fler jobb erbjudanden när man har kortet.
katja 2019-03-26 17:22 ! Citera #
- Oj Det låter otroligt petigt av läraren vid första tillfället att kugga dig för att en annan förare inte släppte in dig i en rondell eller om han inte stannade sin bil i tid, det ska ju saktas ner inför rondeller, men många struntar i detta och kommer i världens fart. Lycka till iaf och håll modet uppe.
robinwn 2019-03-26 17:30 ! Citera #
Tack för tipset, :) ska försöka tänka på det tycker det var lite konstigt att jag först blir kuggad av att jag kollade inte innan ja blinka, sen blir ja kuggad en del på att jag kolla för mkt att det kan finnas risk att bilen åker en bit snett samt att jag kollade på onödiga grejjer enligt han.
Gäst 2019-03-26 22:38 ! Citera #
Nu blir jag nästan rädd, ska själv köra upp snart men trodde inte de var så petiga, det låter som om man måste vara helt fläckfri för att klara sig. Själv kör jag i uppsala vilket inte är det lättaste.
Robinwn 2019-03-27 07:14 ! Citera #
Kör i Hisingen där det är kaos med byggtrafik rondeller alla kör som galningar, håller med dig det ska va en helhetsbedömning vilket jag påpekade den sista gången, då sa han bara tyvärr så känner jag inte att du är redo en
robinwn 2019-03-27 17:10 ! Citera #
Ville bara uppdatera att jag klarade körningen vid 4 gången och är enormt glad.
Nora 2019-03-27 17:26 ! Citera #
:? Jag har min uppkörning i högsbo imorgon tror jag kommer dö så nervös jag e
Nora 2019-03-28 12:21 ! Citera #
Idag blev jag kuggad för att jag glömde kolla en gång över axeln bara en gång och det var två st som satt med mig den första tyckte att alt gick jätte bra så han nickade till den andra men den andra var inte me på det så
Gäst 2019-03-28 16:08 ! Citera #
Vart körde du upp?

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 22:14
1
I går 22:12
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov