Start > Körkortsforum > Teoriprovet imorgon, tips?

Teoriprovet imorgon, tips?

Gästen 2019-03-10 17:18 ! Citera #
Hej, har teoriprovet imorgon...

Utifrån erans upplevelse.. Är det någonting man borde stressa över? Och varför säger många att de är konstiga formulerad frågor? Är inte så jävligt stressigt för det, men är osäker om jag vet vad som behövs för att klara provet. Det är i alla fall rätt skönt att få säga ”klarade på första försöken” ahah.

Har läst igenom boken kanske två gånger, men övat rejält mycket på faserna.. Alltså på frågor och jag har själv satt mig i dessa situationer, genom körningen.. och mycket mer.

Jag har försökt att undvika att använda Elevcentralen eftersom det har kommit till en punkt där jag börjar memorera frågorna och inte längre förstå konceptet bakom de, men så klart har jag också övat ganska mycket där.

Men i alla fall med mindre än 24 timmar på klockan, vad rekommenderar ni? Erans upplevelse? Skriv gärna!
Gäst 2019-03-10 18:09 ! Citera #
Har du läst boken 2 gånger o övat på frågor kommer du garanterat klara de. Tänk bara på att frågorna kan va lite kluriga. Så håll koll allt på bilden tex. Och läs om frågan en extra gång. Lycka till
Gäst 2019-03-10 18:41 ! Citera #
Lite sent att komma med råd nu då du kommer plugga för mycket och då riskera att glömma vissa saker som du har lärt dig.
Så koppla av ikväll och ge fasiken i att plugga för att låta din hjärna koppla av lite..
Se en film, ta en promenad, men gör inget som har med teorin att göra...
Lycka till!!
Anonym 2019-03-10 19:17 ! Citera #
Hade mitt teoriprov 25/2-19. Hade bara läst boken och gjort frågorna på Elevcentralen. Valde att lyssna på frågorna då det hjälpte mig så att jag inte missade viktig information. Klarade det med 55/65. Lycka till!
Gästen 2019-03-11 18:36 ! Citera #
Update: YEEESSS klarade provet wooohoo!!!! Extremet lätt, kanske inte lätt om du inte pluggar men pluggar du vägmärke och sånt klarar du det glidande!!! 58/65

Kvinnan brevid mig fick inte godkänt då tänkte man oh shit kanske händer med mig, värsta hjärtpanik fick jag när man tryckte på Avsluta och det laddades!! Men att se GODKÄNT gjorde mig extremet glad, så glad så att jag kastade teori boken ;) skojar

Lycka till, till ni andra som håller på med teorin!!!!
Gästvå 2019-03-12 06:45 ! Citera #
Gästen 2019-03-11
Update: YEEESSS klarade provet wooohoo!!!! Extremet lätt, kanske inte lätt om du inte pluggar men pluggar du vägmärke och sånt klarar du det glidande!!! 58/65

Kvinnan brevid mig fick inte godkänt då tänkte man oh shit kanske händer med mig, värsta hjärtpanik fick jag när man tryckte på Avsluta och det laddades!! Men att se GODKÄNT gjorde mig extremet glad, så glad så att jag kastade teori boken ;) skojar

Lycka till, till ni andra som håller på med teorin!!!!
Grattis! Gjorde också teorin idag och blev också godkänd; 63/65. Känns rätt bra för att vara första försöket! Mitt hjärta satt också i halsgropen när jag skulle trycka på knappen för att skicka in det haha.

När jag hade 8 minuter kvar så tänkte jag att jag skulle gå igenom att frågor men ångrade mig lika snabbt då risken finns att man överanalyserar och ändrar ett redan korrekt kvar så det blir fel. Och tydligen var det rätt beslut att låta bli från min sida!
amanda 2019-03-12 14:17 ! Citera #
Hej! Fick 48:52 på mitt, och blev så besviken.. får jag fråga hur du pluggat? Några strategier, osv. Pluggar också andra året på gymnasiet, så känner med ständigt pressad :/
Gästen 2019-03-12 20:36 ! Citera #
amanda 2019-03-12
Hej! Fick 48:52 på mitt, och blev så besviken.. får jag fråga hur du pluggat? Några strategier, osv. Pluggar också andra året på gymnasiet, så känner med ständigt pressad :/
Finns inga små vägar för att klara teorin.

Antingen så kan du eftersom att du har spenderat mycket tid på att klara dig själv ute i trafiken eller så kan du inte (tillräckligt), men du var ju nära 52 kanske borde du göra provet igen (typ samma vecka annars kommer du börja slappna av det du har lärt dig)..

Lycka till!
Gäst 2019-03-12 23:19 ! Citera #
Det har nu gått ett tag sen jag gjorde mitt teoriprov, jag vill verkligen klara och ser till att plugga så mycket jag kan, därför har jag inte gjort om den. Hade inte så höga förhoppningar. Min fråga var mer, om du pluggat i boken, någon app? Ursäkta för att jag frågar så mycket.. :(
Gäst 2019-03-13 07:28 ! Citera #
Boken och elev centralen klarade på första.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 21:48
2
I går 17:58
4
I går 16:59
8
I går 14:16
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor