Start > Körkortsforum > Varför får man inte reda på vi…

Varför får man inte reda på vilka frågor man har fel svar på

Lars 2020-08-24 18:33 ! Citera #
Ja det är något fundamentalt galet när det gäller körskolornas förhållningssätt när det gäller teoriprovet. Givetvis bör eleven få reda på vilket område denne har svarat fel på, detta innebär väl inte att man behöver specificera och uppge de rätta svaren. Man kan inte undgå tanken att det finns visst ekonomiskt intresse eftersom eleven måste betala 300 kr vid varje provtillfälle.
Gäst 2020-08-24 19:41 ! Citera #
Du får ju reda på hur många rätt du hade i de olika områdena..... kolla resultatet i mailet.
Make 2021-09-14 21:43 ! Citera #
Jag har körkort men försöker hjälpa min fru att ta sitt och jag måste säga att jag stör mig på bristen i pedagogik i den här frågan.

Nyttan med körkortskrav måste ju vara att öka nivån på vägarnas trafikanter snarare än att passa in i en studieorienterad mall. Precis samma skevhet som i övrigt skolsystem i Sverige.

Som nån sa är uppkörningens variationer oändliga och det borde gå att mångdubbla de 5000 (om den siffran stämde) frågorna till som slumpgenereras till varje nytt provtillfälle inom de bestämda kategorierna. Det vore en väl värd investering i några extra statstjänstemän till förmån för det enormt ökade pedagogiska värdet i att få LÄRA sig.

All argumentation emot är ju elitism med ’då ska man inte framföra ett fordon’ som underton med noll hänsyn taget till att studiekompetens är något helt annat än ihållande kunskap.

Hur många är det inte som glömt all fakta de tokpluggat efter en vecka?
AV 2021-09-15 00:29 ! Citera #
Till Make,

Trafikverket har inte som uppdrag att lära ut, de ska kolla att folk som kör bil håller ett visst mått. Visst kan man kalla det elitism, men majoriteten verkar klara sig igenom proven.

Jag förestår din frustration, är lite i liknande sits med en fru som är dyslektiker, men Trafikverket kan inte anpassa sina prov efter varje persons individuella förutsättningar. Vi ska själva hitta sätt att klara det, Lägg energi på det istället

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 11:30
8
I dag 11:04
7
I dag 10:36
7
I dag 10:01
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest