Start > Körkortsforum > Varför får man inte reda på vi…

Varför får man inte reda på vilka frågor man har fel svar på

Teorikuggare 2019-02-19 14:53 ! Citera #
Det är väl det enda stället man inte får reda på vilka frågor man gör fel på, och vad rätt svar är, så man kan lära sig och rätta till saker man kanske har tänkt fel på. :(
Nissan Micra 4 ever 2019-02-19 15:00 ! Citera #
Provet på Trafikverket är ett prov, inte ett ställe att ”lära sig” på. Förekommer redan mycket fusk. Tänk hur mycket fusk det skulle kunna bli om alla fick se facit på allt efter avslutat prov. Tänk också om du får samma fråga på omprovet, då har ju Trafikverket gett bort svaret till dig redan.
Gäst 2019-02-19 15:12 ! Citera #
Meningen bör väl vara, att man lär sig och förbättrar allt man gör, vet jag inte vad jag gjort fel på, hur skall jag då kunna förbättra mig?
Teorikuggare 2019-02-19 15:16 ! Citera #
Ja, men då har jag lärt mig vad som gäller är det inte det som räknas att man skall ha så bra kunskap som möjligt, eller är det att man skall krångla till frågorna, så att man kan dra in mer pengar ?
Micra 2019-02-19 15:22 ! Citera #
Nej, meningen med provet är att testa om du kan det du ska. Finns inget mål att provet ska vara en lärostation. Lära sig gör man innan provet.

Riskerna med att röja och avslöja provfrågor är större än att hjälpa latmaskar/curlingbarn med exakta svar.
Teorikuggare 2019-02-19 15:28 ! Citera #
Ja det är tur att det finns duktiga och ödmjuka personer som du. :)
Micra 2019-02-19 15:29 ! Citera #
Teorikuggare 2019-02-19
Ja, men då har jag lärt mig vad som gäller är det inte det som räknas att man skall ha så bra kunskap som möjligt, eller är det att man skall krångla till frågorna, så att man kan dra in mer pengar ?
Pengaargumentet är inte så lysande, eftersom de vid ”övervinst” enligt reglerna måste sänka priserna. Förarprov ska gå plus minus noll. Omöjligt att ”tjäna pengar” alltså.

Dessutom, har du kolla på hur långa provköerna är? Knappast så att de har brist på ”kunder” och måste mjölka pengar... :lol:
Micra 2019-02-19 15:33 ! Citera #
Teorikuggare 2019-02-19
Ja det är tur att det finns duktiga och ödmjuka personer som du. :)
Hehe, du började ;) Går det inte vägen för dig, måste det innebära att hela Trafikverket är en konspiration som vill mjölka pengar 8-)
Teorikuggare 2019-02-19 15:36 ! Citera #
Ja enligt din tes, skall man då inte hellre tala om på uppkörningen om dom kuggar sig, vad dom gjort för fel, för då kan dom ju rätta till det till nästa gång. :D
Micra 2019-02-19 15:46 ! Citera #
Nä, uppkörningen är annorlunda, eftersom det inte finns samma värde att uppgifter skyddas. Om du säger till en kompis ”jag kuggade pga att jag körde ut för nära en blå bil”, har det ingen inverkan på hans/hennes uppkörning i framtiden, eftersom den unika trafiksituationen aldrig kan uppstå igen.

Om du däremot säger ”jag kuggade teorin på frågan om XX, rätt svar ska vara 500”, så har din kompis en orättvis fördel på provet.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor