Start > Körkortsforum > Kommer att ge upp snart !!!!!!

Kommer att ge upp snart !!!!!!

Gäst 2019-02-25 22:52 ! Citera #
Kämpa på, och lovar du kommer att klara det, men förstår din tunga känsla. Kände mig helt värdelös, men klarade det till slut.2:a uppkörning och 4:e teoriprovet.All min fritid gick åt till o läsa teori och övningsköra och ett tag var jag så jävla less....och less på alla runtomkring som frågade hela tiden om jag klarat det.Det stressade också mig enormt.Till slut berättade jag inte att jag hade bokat prov utan gick bara dit......och så klarade jag det....till slut.Så håll ut
don’t give up 2019-02-25 23:54 ! Citera #
Jag har uppkörning snart och det är min femte eller typ fjärde vet ej om jag ska räka med den första då den blev avbryten direkt nästan. Lägger nästan alla pengarna jag har på lektioner. inspektörerna och körskollelärarna är alldeles för petiga och det känns som att de bara är ute efter pengarna. Har varit på Intensivutbildning och slösat massor ,har kört både med trafikskola och privat. Det känns tufft men försöker ej tappa hoppet för nån dag kommer både du och jag att hålla kortet i handen. Allt går det gäller bara att ej ge upp. Föreställ dig glädjen efter allt du har kämpat för den kommer vara trippel så stor.
Jimmy 2019-02-26 23:59 ! Citera #
Att ge upp stärker ingen människa
Orkar inte längre 2019-02-27 01:04 ! Citera #
Jag orkar inte längre. Det känns som att allt är emot mig o jag hittar aldrig möjlighet att verkligen kunna ta körkortet. Jag kör med trafikskola o de har knappt tid plus finns det knappt lediga uppkörningstider.. har igår kört upp i Sollentuna. Det gick fruktansvärt dåligt. Har klarat teorin men för att det inte finns tider inom kommande två månader, behöver jag göra om proven. Jag kör automat vilket är lätt men ändå har jag svårt att köra med någon annan. Jag blir nervös o gör onödiga misstag.
Det känns som att jag borde inte ens försöka ta körkortet utan bara skiti men kommer jag på alla pengar jag har slösat på... har ingen hopp längre. Kommer köra upp nu på fredag i Farsta. Jag har ALDRIG kört tidigare men det finns inga andra lediga tider ALLS. SNÄLLA SÄG ATT DET ÄR NÅGON SOM KÄNNER SOM MIG. Allt jag tänker på o gör är relaterat till körkortet men ändå failar jag
Gäst 2019-02-27 15:16 ! Citera #
Kände som dig oxå. Kuggade 4 gånger. Varje gång blev jag så jävla ledsen.
Men tillslut klarade jag. Försök att lägga alla nerver åt sidan. Jag tänkte såhär. Försöker jag inte hålla mig lugn kommer jag aldrig klara det här. Tänk bara under uppkörningen hur kul det är att köra bil. Lycka till min vän
Jesper 2019-02-27 19:15 ! Citera #
Gäst3 2019-02-20
Och hur ska körskolan kunna veta vilka exakta vägar som inspektören ber en att köra?
Trafikverket byter ju ut sina körrutter med jämna mellanrum..

Och varför ska man behöva åka nästan 100 mil hemifrån för att kunna genomföra en uppkörning?
Kan man inte köra där man själv bor så ska man i första hand boka ett prov i när beläggande stad eftersom man helst ska ha ett körprov där man själv kommer att köra mest...Och bor man då i Växjö så tror jag knappast att man är uppe i Umeå och kör så mycket..
Inga exakta rutter, utan områden, min trafiklärare visste vilka områden jag skulle köra och vi jag körde några av dem vägarna samt påfart/avfart.

Uppkörare i Umeå har 65% godkända körprov jämfört med Jakobsberg som har 38% godkända, vet ej om dessa är första försöket eller inte, men siffrorna säger att det är lättare att få godkänt längre upp i landet.

Trafikverket kanske borde skräddarsy en rutt åt dig, fråga dem :cry:
Gäst 2019-02-27 20:14 ! Citera #
Orkar inte längre 2019-02-27
Jag orkar inte längre. Det känns som att allt är emot mig o jag hittar aldrig möjlighet att verkligen kunna ta körkortet. Jag kör med trafikskola o de har knappt tid plus finns det knappt lediga uppkörningstider.. har igår kört upp i Sollentuna. Det gick fruktansvärt dåligt. Har klarat teorin men för att det inte finns tider inom kommande två månader, behöver jag göra om proven. Jag kör automat vilket är lätt men ändå har jag svårt att köra med någon annan. Jag blir nervös o gör onödiga misstag.
Det känns som att jag borde inte ens försöka ta körkortet utan bara skiti men kommer jag på alla pengar jag har slösat på... har ingen hopp längre. Kommer köra upp nu på fredag i Farsta. Jag har ALDRIG kört tidigare men det finns inga andra lediga tider ALLS. SNÄLLA SÄG ATT DET ÄR NÅGON SOM KÄNNER SOM MIG. Allt jag tänker på o gör är relaterat till körkortet men ändå failar jag
Förstår dig. Så himla misslyckad man känner sig. Och pressen man får av alla runt om kring. Har nu tagit en paus från allt då jag mådde så dåligt över alla kuggningar.

Lycka till på fredag!! Håller tummarna för dig
Jasse 2019-02-27 23:38 ! Citera #
Gäst 2019-02-17
Har nu kuggat uppkörning 3 gånger och det börjar bli för pinsamt. Har dessutom tagit så många lektioner att jag tappat räkningen. Min teori har gått ut.
Kommer att ge upp snart..... kan ni ge mig tips? Hur får man tillbaka motivationen?? Fyfan hatar detta!!!
Stadskörning = titta i speglarna och över axeln när du ska svänga och kör lungt, ta det extra lungt vid övergångställen
(rör blicken)
Landsväg/motorväg= tänk mest på fordon bakom dig och håll två bilängders avstång till den framför (minst) titta mycket i backspegeln, specielt om han ber dig svänga nånstans eller om du ska byta fil, Titta,blinka,gör.

Funka för mig iallafall, fick grönt på alla fyra områden.

Tänk inte för mycket, tänk på nått som får dig att slapna av innan uppkörningen.

Och ge inte för långa svar till personen som sitter höger om dig bilen, han/hon försöker stressa up dig, det är deras jobb.
Le lite då och då och ge väldigt korta svar.
Gäst 2022-10-09 03:40 ! Citera #
Motivatorn 2019-02-17
Quitters never win, winners never quit :)

Jag misslyckades med min sluttenta i anatomi två gånger och klarade den tredje. Sen kunde jag anatomi bättre än de flesta läkarstudenter i min årskull då jag pluggat allt tre gånger.

Upp i sadeln igen bäste riddare!!
Nej det kunde du inte, de som lär sig snabbast kommer också lära sig mest under livet.

Det är ett jävla massa flumm om detta ”ge aldrig upp”. Körkort kostar pengar, lektioner är svindyra. Men du är väl en sådan där dåre som är beredd få ALLA att tro att de kan ta körkort. Resultat: det kommer finnas vissa arma jävlar som går 200 lektioner. Äckligt.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo