Start > Körkortsforum > Kommer att ge upp snart !!!!!!

Kommer att ge upp snart !!!!!!

Gäst 2019-02-17 00:41 ! Citera #
Har nu kuggat uppkörning 3 gånger och det börjar bli för pinsamt. Har dessutom tagit så många lektioner att jag tappat räkningen. Min teori har gått ut.
Kommer att ge upp snart..... kan ni ge mig tips? Hur får man tillbaka motivationen?? Fyfan hatar detta!!!
Motivatorn 2019-02-17 10:31 ! Citera #
Quitters never win, winners never quit :)

Jag misslyckades med min sluttenta i anatomi två gånger och klarade den tredje. Sen kunde jag anatomi bättre än de flesta läkarstudenter i min årskull då jag pluggat allt tre gånger.

Upp i sadeln igen bäste riddare!!
Gäst 2019-02-17 12:14 ! Citera #
Kände precis som du kuggade 4 gånger åkte överallt men klarade de tillslut. Ge inte upp de kmr va så värt det sen. Lycka till
Gäst 2019-02-17 19:57 ! Citera #
Nej du får absolut inte ge upp. Känner exakt igen mig av det du säger, jag körde upp 5ggr och klarade på den 6e! Teorin på den 3e! Men exakt så kände jag varje gång jag kuggade, själv tyckte jag att jag körde bra och kunde reglerna men gång på gång på gång så blir jag kuggad.. Hade tagit totalt 40 körlektioner och bara kände att jag kastade pengar i sjön men till slut så blev jag godkänd.

GE INTE UPP!!!! :)
Jesper 2019-02-19 23:31 ! Citera #
Ja menar, gör körkortsfrågor online tills du får 9/10 rätt, samt övningkör dem rutterna du kommer köra på uppkörningen, trafikskolan brukar ha rätt bra koll, alt. gör uppkörningen längre upp i landet, umeå eller så.
Gäst3 2019-02-20 13:17 ! Citera #
Jesper 2019-02-19
Ja menar, gör körkortsfrågor online tills du får 9/10 rätt, samt övningkör dem rutterna du kommer köra på uppkörningen, trafikskolan brukar ha rätt bra koll, alt. gör uppkörningen längre upp i landet, umeå eller så.
Och hur ska körskolan kunna veta vilka exakta vägar som inspektören ber en att köra?
Trafikverket byter ju ut sina körrutter med jämna mellanrum..

Och varför ska man behöva åka nästan 100 mil hemifrån för att kunna genomföra en uppkörning?
Kan man inte köra där man själv bor så ska man i första hand boka ett prov i när beläggande stad eftersom man helst ska ha ett körprov där man själv kommer att köra mest...Och bor man då i Växjö så tror jag knappast att man är uppe i Umeå och kör så mycket..
Jo 2019-02-21 12:11 ! Citera #
Hej, jag har full förståelse för dig...och jag har själv blivit kuggad för 3:e gången idag och det är botten... Vet precis hur det känns! Men jag försöker tänka såhär: det är bara 3:e gången, jag skiter i allt, det får gå som det vill... Sen försöker jag vara ”kylig” och se på inspektören mera som en bandspelare som ligger bredvid. Men mitt i allt detta, och mitt i allt hopplöshetstänk, har jag valt att skita i vad andra tycker och vad andra tycker är pinsamt. Även om körläraren tycker det är pinsamt, får man inte vara för snäll där, men behålla ett inre lugn i bröstet, och med ett litet, litet leende på läpparna. Jag tror, även om jag inte har fått något körkort än och inte har den erfarenheten än, att du snart kommer att få din körlapp, även om det kann kännas hopplöst nu. Hoppas du klarar det. Och glöm inte; Du vet att du KAN köra bil!
Ziki 2019-02-21 15:19 ! Citera #
Ge inte upp som jag för 2 år sen efter att de kuggade mig 3 gång. Jag var sååå ledsen och besviken , men det var dumt tänkt så gör inte som jag!
Jag har börjat övningsköra igen och har körprov nästa månad. Bryr mig inte längre om det blir ett NEJ igen , det gör mig bara till bättre förare och säkrare. Se det som ngt positivt!!!!
Gäst 2019-02-21 17:46 ! Citera #
Jo 2019-02-21
Hej, jag har full förståelse för dig...och jag har själv blivit kuggad för 3:e gången idag och det är botten... Vet precis hur det känns! Men jag försöker tänka såhär: det är bara 3:e gången, jag skiter i allt, det får gå som det vill... Sen försöker jag vara ”kylig” och se på inspektören mera som en bandspelare som ligger bredvid. Men mitt i allt detta, och mitt i allt hopplöshetstänk, har jag valt att skita i vad andra tycker och vad andra tycker är pinsamt. Även om körläraren tycker det är pinsamt, får man inte vara för snäll där, men behålla ett inre lugn i bröstet, och med ett litet, litet leende på läpparna. Jag tror, även om jag inte har fått något körkort än och inte har den erfarenheten än, att du snart kommer att få din körlapp, även om det kann kännas hopplöst nu. Hoppas du klarar det. Och glöm inte; Du vet att du KAN köra bil!
Korrektion: Du tror och hoppas att du kan köra bil.
Gäst 2019-02-25 16:55 ! Citera #
Gäst 2019-02-17
Har nu kuggat uppkörning 3 gånger och det börjar bli för pinsamt. Har dessutom tagit så många lektioner att jag tappat räkningen. Min teori har gått ut.
Kommer att ge upp snart..... kan ni ge mig tips? Hur får man tillbaka motivationen?? Fyfan hatar detta!!!
DU kommer att klara detta till slut jag lovar :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor