Start > Körkortsforum > C korts teori

C korts teori

Gäst 2019-05-15 20:17 ! Citera #
Lastbilstjejen 2019-05-15
En fråga var..
Hur är lasten inräknad på bilden?
Sedan var det en bild som visade ett överhäng med träbalkar som stack ut c:a 1 meter..
Och det fanns pilar med bokstäverna A, B ,C och D
Då ska man ju så klart räkna med HELA lasten, även det som sticker ut :)

Den andra frågan gällde vad en tryckregulator är bra för :)
Tack för svar!

Skriver teoriprovet imorgon. Galet nervös ;) :o
Lastbilstjejen 2019-05-16 11:49 ! Citera #
Gäst 2019-05-15
Tack för svar!

Skriver teoriprovet imorgon. Galet nervös ;) :o
Okej, det kommer säkert gå jättebra.
Har du bara kolla på B-teorin så kommer du greja det galant ;)

Hör gärna av dig sen för att berätta hur det gick :D

// Lastbilstjejen
Lastbilsdude 2019-06-23 13:01 ! Citera #
Hej jag har total glömd att skriva att jag har klarat nu av kunskapsprovet för lastbil och det känns riktig skönt. Jag skulle vilja tacka alla som har skrivit bra råd här. Tack
Lastbilstjejen 2019-06-23 13:24 ! Citera #
Lastbilsdude 2019-06-23
Hej jag har total glömd att skriva att jag har klarat nu av kunskapsprovet för lastbil och det känns riktig skönt. Jag skulle vilja tacka alla som har skrivit bra råd här. Tack
Stort grattis!!

Och det var väl inte så svårt som du trodde att det skulle vara ;)
Hur har det gått med uppkörning?

/Lastbilstjejen
Gäst 2019-06-23 14:44 ! Citera #
Sant sant det var inte så svårt som jag trodde hehe :D. När det gäller uppkörningen so måste jag göra klart mina YKB körnings timmar sen efter det då får jag göra uppkörningen.
Lastbilstjejen 2019-06-24 12:45 ! Citera #
Gäst 2019-06-23
Sant sant det var inte så svårt som jag trodde hehe :D. När det gäller uppkörningen so måste jag göra klart mina YKB körnings timmar sen efter det då får jag göra uppkörningen.
Teorin är faktiskt inte speciell svår på C-korts nivå, och det är ju bara för att den bygger väldigt mycket på teorin från B-kortet.

Jaha, så du får inte göra din uppkörning innan du är klar med YKB´n, vad lustigt.
Vi började med C teorin, sedan prov på det.
Sedan vart det ADR kurs samt prov
Efter det kom uppkörning för C-kortet
Och sedan fick vi påbörja YKB kursen, och då slapp vi ju ha våra 10 timmars körtid som man är tvungen att ha eftersom man tydligen kan räkna med alla dom timmarna som man har övat nere på övningsgården samt dom timmar som man hade övningskört innan själva uppkörningen. Och det var faktiskt riktigt skönt att bara kunna koncentrera sig på en sak, även om vi ändå kunde köra lite om det var något ämne som vi redan kunde som läraren skulle ta upp med dom som inte förstod det riktigt, då kunde vi som förstod allt redan passa på att köra lite på egen hand :)

Önskar dig lycka till med din kommande YKB kurs!!

/Lastbilstjejen ”Emelia”
Gäst 2019-06-24 22:39 ! Citera #
Lastbilstjejen 2019-06-24
Teorin är faktiskt inte speciell svår på C-korts nivå, och det är ju bara för att den bygger väldigt mycket på teorin från B-kortet.

Jaha, så du får inte göra din uppkörning innan du är klar med YKB´n, vad lustigt.
Vi började med C teorin, sedan prov på det.
Sedan vart det ADR kurs samt prov
Efter det kom uppkörning för C-kortet
Och sedan fick vi påbörja YKB kursen, och då slapp vi ju ha våra 10 timmars körtid som man är tvungen att ha eftersom man tydligen kan räkna med alla dom timmarna som man har övat nere på övningsgården samt dom timmar som man hade övningskört innan själva uppkörningen. Och det var faktiskt riktigt skönt att bara kunna koncentrera sig på en sak, även om vi ändå kunde köra lite om det var något ämne som vi redan kunde som läraren skulle ta upp med dom som inte förstod det riktigt, då kunde vi som förstod allt redan passa på att köra lite på egen hand :)

Önskar dig lycka till med din kommande YKB kurs!!

/Lastbilstjejen ”Emelia”
Tack Lastbilstjejen :lol:

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
26
I dag 13:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov