Start > Körkortsforum > C korts teori

C korts teori

Gäst 2019-02-16 12:55 ! Citera #
Hey jag ska göra den snart so jag undrar är det mycket B teori i den eller är det mer C frågor ?
Bamse 2019-02-16 18:31 ! Citera #
Hej
Jag skrev upp för en vecka sedan och fixade det, där är allt ifrån b till c .lastsäkring bromssträcka skyltar sen kan där komma vad gäller i en fyrvägskorsning räkna ut BK 1,2,3 .
Så blandat kan man b så läs mer på c .
Lastbilstjejen 2019-02-16 21:52 ! Citera #
Bamse 2019-02-16
Hej
Jag skrev upp för en vecka sedan och fixade det, där är allt ifrån b till c .lastsäkring bromssträcka skyltar sen kan där komma vad gäller i en fyrvägskorsning räkna ut BK 1,2,3 .
Så blandat kan man b så läs mer på c .
Du har helt fel, det är betydligt viktigare att plugga på B-teorin då hela C provet bygger på upp till 85% av just B-teorin..
Jag har också skrivit C teoriprovet, och min lärare på Grönlunds Yrkesutbildningar sa att sätter man alla B frågor som kommer så behöver man bara klara 2-3 stycken C teorifrågor för att klara hela C provet... Vilket stämmer till 100%

Men givetvis ska man även plugga C teorin, men det man behöver lägga mer vikt på är B-teorin
Gäst 2019-02-17 03:57 ! Citera #
Ok so jag ska lägga mer på b frågor för jag har fått elevcentral från skolan.
Gäst 2019-02-17 04:42 ! Citera #
Också är lite orolig för man har ju 3 försök i utbildningen för teori.
Lastbilstjejen 2019-02-17 15:05 ! Citera #
Gäst 2019-02-17
Ok so jag ska lägga mer på b frågor för jag har fått elevcentral från skolan.
Jag pluggade till största delen bara på B-teorin, men pluggade även C-teori för att nöta in det som nämndes här ovanför när det kommer till BK vägar, vikter, lastsäkring, funktionsfrågor o.s.v.. Men någon sådan fråga fick inte jag på provet, jag fick bara 2 frågor som gällde C-teorin, och dom var pisslätta. Så jag skulle rekommendera att plugga in B-teorin då man faktiskt kommer på sig själv med att man har glömt en del saker sedan man klarade sitt B-teori :)
Gäst 2019-02-17 22:23 ! Citera #
Tack Lastbilstjejen för information.
Lastbilstjejen 2019-02-17 22:33 ! Citera #
Gäst 2019-02-17
Tack Lastbilstjejen för information.
Varsågod!
Hoppas det kommer gå bra för dig!
Håller mina tummar ;)

//Lastbilstjejen Alexandra
Gäst 2019-05-14 11:19 ! Citera #
Vilka frågor fick du som var ”lätta”? :)
Lastbilstjejen 2019-05-15 14:48 ! Citera #
Gäst 2019-05-14
Vilka frågor fick du som var ”lätta”? :)
En fråga var..
Hur är lasten inräknad på bilden?
Sedan var det en bild som visade ett överhäng med träbalkar som stack ut c:a 1 meter..
Och det fanns pilar med bokstäverna A, B ,C och D
Då ska man ju så klart räkna med HELA lasten, även det som sticker ut :)

Den andra frågan gällde vad en tryckregulator är bra för :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
29
I dag 08:27
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo