Start > Körkortsforum > Uppkörning Jakan

Uppkörning Jakan

Gäst 2019-02-25 16:14 ! Citera #
Gäst2 2019-02-25
Om man ska passera en parkerad lastbil så ska man stanna helt för att se sig noga omkring så att det inte kommer någon springande, cyklande eller gående som man eventuellt kan ha missat första gången man tittade när man rullade sakta framåt. En lastbil skymmer otroligt mycket av sikten, så det kan finnas någon som kommer gående bakom den som man inte ser direkt, så inspektören som kuggade din ”vän” gjorde helt rätt, speciellt eftersom detta skedde vid ett övergångsställe!
Det förklarade inspektören också :). Man lär sig alltid av sina egna och andras misstag.

Jag i alla fall lyckades få en tid i jakobsberg idag på morgonen. Gick in på hemsida som ni sa mellan kl 07:00-08:00 och fick en tid som någon annan har avbokat. Jag vill bara säga att jag klarade uppkörningen wohooooo. Har klarat teori redan också. Härlig känsla verkligen som att man har tagit examen. Lycka till alla andra som satsar på det
Crhis 2019-03-02 14:52 ! Citera #
Hur var det att köra i Jakobsberg? Området/motorväg?
Gäst 2019-03-02 23:02 ! Citera #
Crhis 2019-03-02
Hur var det att köra i Jakobsberg? Området/motorväg?
Vi körde mot viksjö in mot villa området. Jag tror att inspektören ville undersöka uppmärksamheten hos mig. ( låg hastighet dvs inte mer än 30 km/h).

Jag fick också köra mot centrum för att göra en back parkering.

Jag körde också på motorväg och tog avfarten mot jakobsberg.

Vi körde i Barkarby hästigheten där är runt 40 km/h och tog vägen där det fanns en skylt för vägarbete.

Kallhäll kan också komma i uppkörningen. De har lite sämre vägar som man måste ta hänsyn till.

I jakobsberg finns mycket rondeller och övergångställe så kolla noga för gående.

Lycka till :-)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 11:13
7
I dag 08:29
3
I dag 07:23
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo