Start > Körkortsforum > Uppkörning Jakan

Uppkörning Jakan

Chris 2019-02-22 23:52 ! Citera #
Jag har uppkörning i Jakan 11 Mars kl 13:00 kan berätta mer då
Gäst 2019-02-23 00:04 ! Citera #
Chris, hur bokade du uppkörning är det via trafikskola eller själv?
Gästen 2019-02-23 07:59 ! Citera #
Gäst 2019-02-22
Jag hittar inga tider alls. Kör automat och vill ha uppkörning i Stockholm. What to do ?
Väntetiderna är jättelånga i hela Sthlm nu. Man får gå in på Trafikverkets hemsida varje dag och kolla överallt. Jakobsberg har typ aldrig några tider för automat (kör det själv), 2 ggr har det legat ute sen jag började kolla i december men då har de gått åt på en gång. Tidigaste tiderna som finns just nu i Sthlm är runt juli, augusti, september (Farsta, Jakobsberg, Järfälla och Sollentuna).

I januari lyckades jag hitta en tid för uppkörning i mitten av mars i Sollentuna, men då satt jag och uppdaterade sidan ofta.
1 2019-02-24 07:58 ! Citera #
Gäst 2019-02-22
Jag hittar inga tider alls. Kör automat och vill ha uppkörning i Stockholm. What to do ?
Kolla om det finns någon som hyr ut automatbil med dubbelkommando till uppkörning. (Svart trafikskola, privatperson eller trafikskola).

T.ex i Karlstad hyr Delshads trafikskola hyr ut sin Automatbil till privata körprov, kanske finns någon som gör det i Stockholm med?
Börje Kugg 2019-02-24 09:11 ! Citera #
Har du 20 000 över går det köpa en just nu :D
www.blocket.se/stockholm/VW_Passat_med_dubbelkommando_83444767.htm?ca=7&w=3

Går säkert sälja vidare utan problem sen..
Gäst 2019-02-24 12:32 ! Citera #
Hur är det uppkörning i Umeå? Är det värt och resa dit för att göra uppkörning? Det är det enda tiden jag hittade hittills? Inga tider i Stockholm alls först i september. Jag klarade teori provet i alla fall.
Gästen 2019-02-24 15:15 ! Citera #
Gäst 2019-02-24
Hur är det uppkörning i Umeå? Är det värt och resa dit för att göra uppkörning? Det är det enda tiden jag hittade hittills? Inga tider i Stockholm alls först i september. Jag klarade teori provet i alla fall.
Ja det är värt att åka till andra platser för att uppköra, sen slipper du det! Hinna på innan 2 månaders spärren! Finns lilla städer i Uppsala där det går bra att uppköra, ta kontakt med Trafikskolor för att se om de kan boka upp dig.

Lycka till!
Gäst 2019-02-24 20:14 ! Citera #
Tack snälla!

Bokade en tid om en månad i Uppsala. Annars finns inga lediga tider i Stockholm. Hoppas att jag klarar det. Några klarade och några kuggade! Vi får se.

En vän till mig kuggade bredvid övergångställe då var det en lastbil parkerad till höger och hon åkte försiktigt och kollade att det inte fanns folk på övergångstället men han bromsade och sa åt henne att du borde ha stannat totalt och kollat noga att det inte fanns någon alls på grund av dåligt sikt bredvid lastbilen. Har aldrig hört om att man ska stanna om det inte finns människor alls.
Chris 2019-02-25 00:24 ! Citera #
Jag valde att boka själv faktiskt, kollade på hemsidan om de fanns lediga tider, kollar mest lediga tider på morgon vid 07:00-08:00.
Gäst2 2019-02-25 12:39 ! Citera #
Gäst 2019-02-24
Tack snälla!

Bokade en tid om en månad i Uppsala. Annars finns inga lediga tider i Stockholm. Hoppas att jag klarar det. Några klarade och några kuggade! Vi får se.

En vän till mig kuggade bredvid övergångställe då var det en lastbil parkerad till höger och hon åkte försiktigt och kollade att det inte fanns folk på övergångstället men han bromsade och sa åt henne att du borde ha stannat totalt och kollat noga att det inte fanns någon alls på grund av dåligt sikt bredvid lastbilen. Har aldrig hört om att man ska stanna om det inte finns människor alls.
Om man ska passera en parkerad lastbil så ska man stanna helt för att se sig noga omkring så att det inte kommer någon springande, cyklande eller gående som man eventuellt kan ha missat första gången man tittade när man rullade sakta framåt. En lastbil skymmer otroligt mycket av sikten, så det kan finnas någon som kommer gående bakom den som man inte ser direkt, så inspektören som kuggade din ”vän” gjorde helt rätt, speciellt eftersom detta skedde vid ett övergångsställe!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest