Start > Körkortsforum > Hur ska jag ha råd att ta körk…

Hur ska jag ha råd att ta körkort?

Gäst3 2019-03-10 18:39 ! Citera #
Gäst4 2019-03-10
Utan teori borde du ändå veta att
Vid en 30skylt får man köra i 30
Att man inte ska stanna på en påfart
Att man inte kör över heldraget
Att STOP betyder stanna

Jag menar, man har väl fan åkt bil innan?
Bra skrivet, om man nu mot all förmodan inte har åkt bil innan så har man iaf cyklat eller åkt moped innan och därmed lärt sig en del av hur trafiken fungerar..
Jesper 2019-03-25 20:41 ! Citera #
Gäst4 2019-03-10
Att STOP betyder stanna

Det går inte att ta för givet, för en nätverkstekniker är internet bara lite ettor och nollor som skickas och tas emot i realtid, man har väl fan använt internet innan?

För att köra måste du kunna teori, allt utom själva manövreringen av bilen är teori, därav är ett teoripaket ett bra om inte den bästa investeringen en person med begränsad budget kan göra, denne slipper då skapa onödiga risker och lär sig planera sin körning bättre, vilket bidrar till ett bättre flöde i körningen, inte att förväxlas med ”trafikflöde”
Gäst 2019-04-16 14:25 ! Citera #
De skulle väl göra om (eller så har de redan gjort) att man kan få CSN-lån till körkort.
Jag vet inte vilka krav som finns, men du kan väl kolla på CSN.se
Gäst 2019-04-16 23:39 ! Citera #
Gäst 2019-04-16
De skulle väl göra om (eller så har de redan gjort) att man kan få CSN-lån till körkort.
Jag vet inte vilka krav som finns, men du kan väl kolla på CSN.se
Har man inte råd att ta ett körkort innan så är det väl jäkligt dumt att låna pengar till ett körkort och sedan sitta där med ett lån, och skulle man då kugga sin uppkörning så har man ändå inget körkort, för lånet har en maxgräns, och då krävs det att man sätter både teorin och uppkörningen på första försöket..
Gäst 2019-04-17 13:27 ! Citera #
Men va?
Det var väl ett alternativ till vad som efterfrågades?
Att avbetala sitt lån är väl inte så mycket skillnad från att avbetala till en körskola?

Hade hon haft råd från början så hade hon inte frågat efter en möjlighet att få delbetala/låna och avbetala från början.
Otroligt!!
Gäst 2019-05-10 12:05 ! Citera #
Gäst4 2019-03-10
Att STOP betyder stanna

Är man ovan och har svårt att hålla koll så missar man 30-skylten.
För en som inte kan teorin kan det vara svårt att veta vad linjerna behöver.
Även folk som har körkort har svårt att stanna vid STOP.

En del sitter bara i baksätet och skiter i vad som händer runtom. Kanske upptagna med bok/iPad eller annat.

Tyvärr är det svårt att utgå från att folk kan något, borde veta och faktiskt veta är olika saker.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov