Start > Körkortsforum > Klarade uppkörning i Södertälj…

Klarade uppkörning i Södertälje

Gäst 2019-02-05 22:21 ! Citera #
Celine 2019-02-05
Fast jag tycker inte det är riktigt rättvist att tänka så. Det handlar ju inte så mycket att hålla nervositeten i schack som det handlar om hur man reagerar på nervositet. Vi kan ta mig som exempel, jag var helt otroligt nervös mer än jag någonsin varit i hela mitt liv. Men jag har turen att min nervositet endast påverkar mitt psyke och inte fysiskt. Sedan finns de dem som bara blir måttligt nervösa men som ändå darrar som asplöv, då är det ju inte lätt att köra. Det handlar alltså inte bara om hur nervös man är, det handlar om hur man reagerar på den, vilket är otroligt svårt att ändra på.
Skitsnack!
Om man klara att handskas med den psykiska nervositeten så kan man klara att hålla koll på den fysiska.
För det är det psykiska som styr det fysiska, och kan man inte göra det så vill jag inte se en sådan person bakom ratten tills man vet ett sätt som gör att man kan hålla allt i schack..
Celine 2019-02-06 20:05 ! Citera #
Gäst 2019-02-05
Skitsnack!
Om man klara att handskas med den psykiska nervositeten så kan man klara att hålla koll på den fysiska.
För det är det psykiska som styr det fysiska, och kan man inte göra det så vill jag inte se en sådan person bakom ratten tills man vet ett sätt som gör att man kan hålla allt i schack..
Okej då får vi agree to disagree. Men kom ihåg att det finns människor som inte alls är nervösa under uppkörningar och som är hemska förare medan de finns människor som är otroligt nervösa under uppkörningar (t.o.m kuggar för det) och blir utmärkta förare. Nervositeten försvinner ju sedan när man kör själv. Man är ju sällan nervös inför en uppkörning för att man ska köra, utan för att man blir bedömd av en komplett främling.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
4
I dag 12:38
1
I går 10:18
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo