Start > Körkortsforum > Klarade uppkörning i Södertälj…

Klarade uppkörning i Södertälje

Celine 2019-02-01 18:08 ! Citera #
Jag klarade det! Det här har varit det mest ångestfyllda jag någonsin gjort i hela mitt liv. Har försökt till och från i två år och har varit nära att ge upp. Har lagt ner så mycket tid och pengar och idag blev allt värt det. Körde upp i Södertälje som privatist och har aldrig varit så nervös i hela mitt liv. Det var riktig snökaos vilket gjorde mig ännu mer nervig. Fick till största delen av uppkörningen köra på landsväg vilket passade mig bra. Tog det väldigt lugnt och körde 50 på en 80 väg. Fick backa in mellan två bilar när jag skulle parkera. Hittade ett stort mellanrum men hamnade ändå för nära ena bilen och fick panik. Men lyckades samla mig och rättade till det. Sedan körde vi tillbaka och när jag parkerade så fick jag höra ett: Grattis, din körning är godkänd! Så otroligt skönt! Kämpa på allesammans, klarar jag det så klarar du!
snor 2019-02-01 19:03 ! Citera #
Grattis. Blev själv kuggad idag för sjätte gången. Lyckades inte anpassa mig till snöovädret. Var stressad och körde med små marginaler. Provet avbröts och jag underkändes på samtliga moment. Detta börjar ta knäcken på mig, särskilt som jag är en person som alltid haft lätt för allt, skolan, idrott, tjejer o.s.v. Självförtroendet har fått sig en rejäl törn. Ville bara säga det.
snor 2019-02-01 19:04 ! Citera #
Samtidigt klarar personer som knappt kan stava sitt eget namn körkortet utan större svårigheter.
Celine 2019-02-01 21:08 ! Citera #
Förstår dig verkligen! Har också haft lätt för skola etc. men det här föll sig inte naturligt. Men jag körde mycket på trafikskola och körde inte upp förrän de sa att jag var redo, sen klarade jag det på första. Ge inte upp bara, försök lyssna på kritiken och lär dig så kommer du klara det!
Gäst2 2019-02-02 22:37 ! Citera #
snor 2019-02-01
Samtidigt klarar personer som knappt kan stava sitt eget namn körkortet utan större svårigheter.
Är du avundsjuk? :D
snor 2019-02-03 01:51 ! Citera #
Gäst2 2019-02-02
Är du avundsjuk? :D
På att de har körkort, ja. På att de knappt kan stava sina namn, nej.
Gäst 2019-02-03 12:59 ! Citera #
snor 2019-02-03
På att de har körkort, ja. På att de knappt kan stava sina namn, nej.
Tydligen är dom tillräckligt bra på att stava sina namn med tanke på att man måste skriva under med sitt namn när man har tagit foto innan man ska in och göra teoriprovet ;)

Men om du nu hade så lätt med skolan så borde ju körkortsutbildningen vara pisslätt för dig, du har ju studievana och vet hur du ska plugga..Jag tyckte det var jättelätt att ta körkort ;)
Celine 2019-02-03 21:07 ! Citera #
Gäst 2019-02-03
Tydligen är dom tillräckligt bra på att stava sina namn med tanke på att man måste skriva under med sitt namn när man har tagit foto innan man ska in och göra teoriprovet ;)

Men om du nu hade så lätt med skolan så borde ju körkortsutbildningen vara pisslätt för dig, du har ju studievana och vet hur du ska plugga..Jag tyckte det var jättelätt att ta körkort ;)
Bara för att man har lätt att plugga betyder ju inte det att man är bra på att köra bil. Sen så finns det ju dem som faktiskt kör bra i vanliga fall men blir otroligt stressade och nervösa under uppkörningen så att de presterar under sin förmåga. Det är lätt att sitta och döma människor när man själv har fallenhet för något men alla är vi bra på olika.
Gäst2 2019-02-03 22:12 ! Citera #
Celine 2019-02-03
Bara för att man har lätt att plugga betyder ju inte det att man är bra på att köra bil. Sen så finns det ju dem som faktiskt kör bra i vanliga fall men blir otroligt stressade och nervösa under uppkörningen så att de presterar under sin förmåga. Det är lätt att sitta och döma människor när man själv har fallenhet för något men alla är vi bra på olika.
Kan man inte hålla sin nervositet i schack under dom fjuttiga minuter som man kör, så kanske man inte borde ha körkort riktigt ännu..
Celine 2019-02-05 19:38 ! Citera #
Gäst2 2019-02-03
Kan man inte hålla sin nervositet i schack under dom fjuttiga minuter som man kör, så kanske man inte borde ha körkort riktigt ännu..
Fast jag tycker inte det är riktigt rättvist att tänka så. Det handlar ju inte så mycket att hålla nervositeten i schack som det handlar om hur man reagerar på nervositet. Vi kan ta mig som exempel, jag var helt otroligt nervös mer än jag någonsin varit i hela mitt liv. Men jag har turen att min nervositet endast påverkar mitt psyke och inte fysiskt. Sedan finns de dem som bara blir måttligt nervösa men som ändå darrar som asplöv, då är det ju inte lätt att köra. Det handlar alltså inte bara om hur nervös man är, det handlar om hur man reagerar på den, vilket är otroligt svårt att ändra på.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo