Start > Körkortsforum > När är man redo?

När är man redo?

... 2019-01-30 19:25 ! Citera #
Börje Kugg 2019-01-30
Det brukar komma avbokade tider kombinerat med ny schemaläggning - dessa har ni företräde till, folk som har gjort mer än två prov inom en tvåmånadersperiod kommer inte kunna se dessa. De går åt snabbt dock, man får vara inne ofta.
Inom en tvåmånaders period? Det var intressant. Så om man gjort många misslyckade prov så är man tillbaka på ruta ett vad gäller företräde bara man väntar 2 månader? Det blir nollställt så att säga?
Gäst 2019-01-30 22:14 ! Citera #
... 2019-01-30
Inom en tvåmånaders period? Det var intressant. Så om man gjort många misslyckade prov så är man tillbaka på ruta ett vad gäller företräde bara man väntar 2 månader? Det blir nollställt så att säga?
Nej, har du gjort mer än 2 misslyckade prov så är du automatiskt tillbaka på ruta ett och får slåss med alla andra om dom tider som finns. Det är självklart det inte blir nollställt, det finns ju sparat i deras datorer där dom ser exakt hur många prov du har gjort.
1 2019-01-31 03:40 ! Citera #
”. Det är självklart det inte blir nollställt, det finns ju sparat i deras datorer där dom ser exakt hur många prov du har gjort.”

Det är jag ganska säker på att det görs efter några månader.
Jag själv körde upp 3 gånger i automatbil inom 1.5 månad (klarade tredje), men sedan några månader senare var det inga problem boka en ny tid för manuell (blev godkänd på första i manuell).
Gäst 2019-01-31 11:09 ! Citera #
1 2019-01-31
”. Det är självklart det inte blir nollställt, det finns ju sparat i deras datorer där dom ser exakt hur många prov du har gjort.”

Det är jag ganska säker på att det görs efter några månader.
Jag själv körde upp 3 gånger i automatbil inom 1.5 månad (klarade tredje), men sedan några månader senare var det inga problem boka en ny tid för manuell (blev godkänd på första i manuell).
Nej det nollställs inte, då skulle ju personer som har kuggat 2 gånger och sedan vänta i 3 månader innan dom bokar en ny tid och på så vis få gå före i kön, så NEJ, det nollställs inte...
Tänk till lite innan ni skriver nått :D

Det är lite skillnad för dig eftersom du skulle UPPGRADERA ditt körkort från automat till manuell...
Gäst 2019-01-31 18:18 ! Citera #
Vad många gör fel är att de tänker för mkt vad uppkörning lärare tycker. Kör bara så du borde göra utan en lärare.
För senare när du har körkort finns det ingen som du ska lita på utan allt hänger på dig.Blir du kuggad av det så menas att du inte är redo utan du saknar säkerheten för körning, inget man kan göra utom att göra om gör rätt !


Under min uppkörning så pratade min lärare väldigt mkt, tänkte denna person som en vän som pratar bara och körde på.
Klarade både min uppkörning och teorin på första försöken.

Ta en tid som det inte är mkt folk på vägen typ en vardag innan lunch, före alla som ska hem/hämta barnen tider.
De tider som alla andra kör är jobbig för mig även nu jag har körkort. Finns alltid folk som inte håller regel efter
uppkörningen (mig med ibland ) 8-) aja baja !!


Själv körde jag bara 10 lektion på körskola men mkt hemma. Sen bokade jag upp själv för uppkörningen när jag kände mig redo.
Ts 2019-01-31 18:22 ! Citera #
Tack för ditt svar, och du har så rätt! :) härligt att du klarade på första.
Gjorde faktiskt teoriprovet idag och fick godkänt! Är så glad! :) uppkörning på måndag. Jag ska försöka vara så lugn som möjligt! Exakt, tänka att det är en kompis eller vad som helst. Vill bara inte bli för nervös för då kommer jag inte kunna prestera bra alls. Bara det jag är orolig för :)
E-tunabo 2019-01-31 22:28 ! Citera #
Ts 2019-01-31
Tack för ditt svar, och du har så rätt! :) härligt att du klarade på första.
Gjorde faktiskt teoriprovet idag och fick godkänt! Är så glad! :) uppkörning på måndag. Jag ska försöka vara så lugn som möjligt! Exakt, tänka att det är en kompis eller vad som helst. Vill bara inte bli för nervös för då kommer jag inte kunna prestera bra alls. Bara det jag är orolig för :)
Grattis till det avklarade teoriprovet! :D

När jag tog b-körkort så fick jag en jätte trevlig inspektör, han undrade om jag ville ha tyst i bilen, radion på låg volym eller om vi skulle prata, jag valde att vilja ha radion på låg volym samt att vi kunde prata, men om jag vart tyst om han frågade något så var jag upptagen med nått annat, men skulle svara honom så fort jag kunde. Det förstod han :)

Och väl i bilen så var det lite stelt dom 5-6 första minuterna, men sedan började vi prata om hockey, vilket visade sig att vi både var tokiga hockeynördar, och att vi dessutom höll på samma lag, så vi satt och pratade om hur det kommer sig att vi hejade på just det laget och vad vi tyckte hittills om den gångna säsongen. Och så helt plötsligt så var uppkörningstiden slut, den bara flög iväg. Jag minns inte ens att jag vart utsatt för några moment, allt kändes så bra helt enkelt så jag inte ens la märke till vad jag gjorde, jag bara gjorde det som han bad om..

Och självklart klarade jag uppkörningen på först försöket ;)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
26
I dag 13:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov