Start > Körkortsforum > När är man redo?

När är man redo?

Gäst 2019-01-29 16:29 ! Citera #
Just nu är jag arbetslös och fått många erbjudanden om jobb som sedan gått åt helvete för jag saknar körkort.
Fått sån jävla motivation nu, eller haft det ettt tag och endast kört privat. Idag körde jag för första gången på bilskola mest för att känna av. Fick ingen anmärkning. Fick hur mycket beröm som helst så självförtroendet blev på topp! kändes som jag klarat uppkörningen. Fick köra i mycket rondeller, trafikljus, järnvägskorsning, villaområde, starta i backe.
ÄR JAG REDO?? känner mig redo för teorin men så fort jag tänker på uppkörningen får jag en stor klump i magen.
Behöver körkortet så mycket! Finns ledig tid om två dagar. SKA JAG BOKA?
Är det bara för man är nervös man känner sig såhär nervös?
... 2019-01-29 17:37 ! Citera #
Svårt att svara på. Men nåt som kan vara värt att tänka på är att har du kuggat en uppkörning blir det svårare att få en ny tid.
Börje Kugg 2019-01-29 21:27 ! Citera #
”Men nåt som kan vara värt att tänka på är att har du kuggat en uppkörning blir det svårare att få en ny tid.”
Nej, du har fortfarande företräde till ytterligare två prov (antingen två teoriprov, två körprov, eller ett körprov och teoriprov), om körprovet och/eller teoriprovet inte blev godkänd.
Gäst3 2019-01-29 22:38 ! Citera #
Du behöver inte fråga vad andra tror när du är redo..
Det är nått du känner själv, känner du dig redo så är du förhoppningsvis det.

Men boka inte för tidigt, det kan nämligen krossa ditt självförtroende om du skulle kugga på 3-4 moment.
Bättre då att ta några extra körlektioner och låta körskolan säga hur det går.
Ni kan ju till exempel göra ”lilla uppkörning”.. Då kommer du bli bedömd på samma sätt som under ett riktigt körprov.
Ts 2019-01-30 08:36 ! Citera #
Något jag glömde skriva var att läraren inte tyckte jag borde ta mer lektioner av det hon såg. Vilket gjorde mig helt chokad, alltid hört hur många bilskolor suger ut pengar ur en...
Men jag tror att allting ligger i mitt självförtroende, har jävligt dåligt självförtroende över lag :) men tack för era åsikter.
... 2019-01-30 09:35 ! Citera #
Börje Kugg 2019-01-29
”Men nåt som kan vara värt att tänka på är att har du kuggat en uppkörning blir det svårare att få en ny tid.”
Nej, du har fortfarande företräde till ytterligare två prov (antingen två teoriprov, två körprov, eller ett körprov och teoriprov), om körprovet och/eller teoriprovet inte blev godkänd.
Jag behövde vänta 6 månader mellan min första och andra uppkörning. Jag skulle inte kalla det ”företräde”.
Gäst 2019-01-30 12:29 ! Citera #
... 2019-01-30
Jag behövde vänta 6 månader mellan min första och andra uppkörning. Jag skulle inte kalla det ”företräde”.
Jag fick också vänta länge, dock inte lika länge som dig då jag bara fick vänta 3 månader.
Men lik förbaskat så fick jag göra om teoriprovet, klarade det igen och satte sedan uppkörningen..
Så det där med företräde är ju bara skitsnack!
Börje Kugg 2019-01-30 17:18 ! Citera #
Det brukar komma avbokade tider kombinerat med ny schemaläggning - dessa har ni företräde till, folk som har gjort mer än två prov inom en tvåmånadersperiod kommer inte kunna se dessa. De går åt snabbt dock, man får vara inne ofta.
Börje Kugg 2019-01-30 17:18 ! Citera #
Mer än två omprov*
Gäst 2019-01-30 18:40 ! Citera #
Det är som Börje Kugg skrev.....

Bara ligga på hemsidan flera gånger om dagen......det dyker upp lediga tider som avbokats...då kuggade själv två gånger.
Och det inom loppet av tre veckor totalt från första försöket....riktiga småfel (nervositeten spökade för mig) men spelar ingen roll då de bedömde rätt...

Så 3e så satt det...var riktigt lugn...då blivit avdramatiserad från de tidigare uppkörningarna...

Och under tiden mellan uppköringen så
Övades det varenda dag på dem sakerna som var bristande och även allt annat....sen satt det felfritt ;)....och lungt

Så ligg bara på...

Lycka till och ses därute i trafiken

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov