Start > Körkortsforum > Elevcentralen

Elevcentralen

E-tunabo 2019-01-24 14:04 ! Citera #
Gäst 2019-01-24
Köp en bok och läs den från pärm till pärm minst 2 gånger.
Gör sedan testerna och notera vad du får fel på. Läs dom kapitlen igen och gör fler prov där du kollar i boken där du får fel.
I god tid innan provet läser du boken igen en gång för att repetera.

Detta är kanske mer än vad du behöver för att klara provet, men tänk såhär: På provet har du ca en minut per fråga men i trafiken har du oftast inte en minuts betänketid.
Att bara memorera frågor är inte bästa sättet att lära sig och när du dessutom behöver tänka på annat så vill du att kunskapen är så djup som möjligt.
Väldigt bra skrivet, detta är ett lysande exempel på HUR man ska plugga!!!
Tar ni efter denna metoden så kan jag nästan garantera att alla ni som pluggar teori kommer klara era prov..
ppppp 2019-01-24 18:57 ! Citera #
Jag gick teorilektioner samt gjorde tester på elevcentralen. Det räckte till 64/65.
—- 2019-01-24 19:34 ! Citera #
Gjorde teoriprovet idag. Har läst igenom boken 1 gång ordentligt och sedan endast skummat igenom den dagen innan provet.
Har mest gjort sluttesterna på elevcentralen & blev godkänd på provet.
Gäst 2019-01-27 20:00 ! Citera #
—- 2019-01-24
Gjorde teoriprovet idag. Har läst igenom boken 1 gång ordentligt och sedan endast skummat igenom den dagen innan provet.
Har mest gjort sluttesterna på elevcentralen & blev godkänd på provet.
Jupp.....

Samma sak...fast repetions läste vissa partier.....

Sedan online tester.

Teoriprovet var inte så svårt......

Kan däremot säga om man bara gör tester...så lär man sig svaren efter ett tag

Sedan när skarpa provet kommer så formulerat pä annat sätt...

Så kommer man med största säkeehet inte klara teorin...då man inte läst frågan och saknar förståelsen......

Kan säga ur egen erfarenhet..

Gjorde alla o line tester betal o gratis...hade jag gjort endast dem...så hade jag med större säkerhet kuggat.

Nu vart det sp atg jag drog latmasken ur min navel...och satte mig i läsa...och helvette...många ljus gick upp.....

Så.med facit i handen.
Hade själv inte klarat teorin med online tester endast...
.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I dag 12:13
7
I dag 08:29
3
I dag 07:23
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo