Start > Körkortsforum > Elevcentralen

Elevcentralen

Jonas 2019-01-20 19:34 ! Citera #
Hej,
Håller på att plugga inför teori.
Vi har ingen bok alls, utom endast elevcentralen.se.
Räcker de verkligen ?
Sebbe 2019-01-20 19:52 ! Citera #
Undrar detsamma, klarar alla sluttest på elevcentralen med runt 60 rätt efter en hel del pluggande. På körkortonline ser frågorna mer varierande ut. Inte alls lika bra resultat på proven.
Gäst 2019-01-20 22:30 ! Citera #
Jonas 2019-01-20
Hej,
Håller på att plugga inför teori.
Vi har ingen bok alls, utom endast elevcentralen.se.
Räcker de verkligen ?
Vad menar du med ”vi har ingen bok alls.” ?
Är du på en körskola eller pluggar du tillsammans med några kompisar?

Jag skulle dock säga att bara förlita sig på elevcentralen så kan man klara sig på provet om man har tur.
Men då måste det komma frågor som man har fått där, men om man verkligen vill vara hyfsat säker på att klara teorin så ska man blanda sitt pluggande med både boken och elevcentralen där man kan göra några slutprov lite då och då för att se hur man ligger till...

Att bara göra en massa slutprov är ingen bra idé...
Lucky 2019-01-21 09:37 ! Citera #
Jonas 2019-01-20
Hej,
Håller på att plugga inför teori.
Vi har ingen bok alls, utom endast elevcentralen.se.
Räcker de verkligen ?
Hej. Jag rekomenderar att du köper körkortsboken och börjar läsa den, du får en helt annan fördjupning i dina kunskaper, att sitta och svara på frågor enbart tror jag inte håller i längden, ytinlärning kan alldrig vara bra. Jag läste körkortsboken 2 gånger och sen så kompenserade det med att svara på frågor genom elevcenrtalen, det var allt jag gjorde och jag fick 58 på kunskapsprovet.
Lucky 2019-01-21 09:40 ! Citera #
Sebbe 2019-01-20
Undrar detsamma, klarar alla sluttest på elevcentralen med runt 60 rätt efter en hel del pluggande. På körkortonline ser frågorna mer varierande ut. Inte alls lika bra resultat på proven.
Hej. köp körkortsboken och börja läsa, du kommer ha nytta av den i framtiden. Djupinlärning är ändå bättre en ytinlärning, du kommer märka skillnad i trafiken
Gäst 2019-01-21 22:23 ! Citera #
Lucky 2019-01-21
Hej. köp körkortsboken och börja läsa, du kommer ha nytta av den i framtiden. Djupinlärning är ändå bättre en ytinlärning, du kommer märka skillnad i trafiken
+1 på den.

Skaffa boken.....då den fungerar.
Tro mig.....

Pluggade nätet mkt...sen läste boken.

....kan säga såhär....hade jag inte läst boken hade jag kuggat teorin.

Då det handlar om ”förståelse”....

Man kan inte plugga rättsvar på frågorna....förstår du frågan så har du bättre förutssätningsr att klara provet samt lärt dig djupförståelse som föregående skrev....
Lastbilstjejen 2019-01-22 13:10 ! Citera #
Absolut, kan bara hålla med dom skriver att boken är den bästa vägen när det kommer till att plugga.
Sedan kan man som någon annan skrev använda Elevcentralen för göra nått sluttest då och då för att se vad man behöver plugga mer på.. Men lägg mer tid på boken än på datatesterna..70% läsning och 30% slutprov skulle jag säga är en bra kombination.

Lycka till!
Ludde 2019-01-23 21:53 ! Citera #
Gjorde bara test online. 20 st kanske? Fick 58 så det är absolut möjligt
Gäst 2019-01-23 22:10 ! Citera #
Ludde 2019-01-23
Gjorde bara test online. 20 st kanske? Fick 58 så det är absolut möjligt
Visst kan man klara det om man har lätt för sig att lära sig nya saker..
Men dra inte in alla och låt dom tro att alla kan göra som du gjorde.
Här tipsar vi om saker som ska passa alla och inte bara några stycken.
Gäst 2019-01-24 11:21 ! Citera #
Köp en bok och läs den från pärm till pärm minst 2 gånger.
Gör sedan testerna och notera vad du får fel på. Läs dom kapitlen igen och gör fler prov där du kollar i boken där du får fel.
I god tid innan provet läser du boken igen en gång för att repetera.

Detta är kanske mer än vad du behöver för att klara provet, men tänk såhär: På provet har du ca en minut per fråga men i trafiken har du oftast inte en minuts betänketid.
Att bara memorera frågor är inte bästa sättet att lära sig och när du dessutom behöver tänka på annat så vill du att kunskapen är så djup som möjligt.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov