Start > Körkortsforum > Kuggat 7 gånger!!!

Kuggat 7 gånger!!!

Gäst 2019-01-21 02:54 ! Citera #
Gäst 2019-01-19
Hur menar du med att vissa inte har ”tillräckligt med uppkörning.”?
Det ska räcka med bara en enda uppkörning om man är riktigt redo, men om man kuggar p.g.a nervositet så kan det behövas 2-3 gånger... Men dom som klarar sina uppkörningar på första försöket borde enligt dig inte göra det eftersom dom inte har tillräckligt med uppkörnings erfarenhet... Eller?
Ja, min telefon autorättade till uppkörning. Övningskörning ska det stå. Öva mer sen kör upp igen.
Gäst 2019-01-21 12:09 ! Citera #
Gäst 2019-01-21
Ja, min telefon autorättade till uppkörning. Övningskörning ska det stå. Öva mer sen kör upp igen.
Okej, då förstår jag vad du menade... Och jag håller med dig, väldigt många övningskör otroligt lite innan dom tror att dom kan handskas med bilen och vara redo för en uppkörning.. Det är ju därför kuggnings statistiken ser ut som den gör.
Om alla som ska ta körkort gav sig själva lite mer tid och inte hade så förbaskat bråttom med allt, så skulle statistiken för kuggade se betydligt bättre ut..
tjoho 2019-01-30 00:08 ! Citera #
Tog körkort på 5e försöket, för mig handlade det i slutet bara om mer mängdträning hemma. kanske behövdes de där 4 gångerna innan för att jag inte skulle ta uppkörningen så gravallvarligt (vilket gjorde mig nervös). Det som också stressade mig var att jag hade ett specifikt datum bestämt då jag BARA VAR TVUNGEN att klara det, jag gav inte mig själv tid att bli 100% säker i bilen. Vet att det kan låta hopplöst, men ge det mer tid, och försök att inte se körkortet som något monumentalt.
queen 2019-01-31 10:31 ! Citera #
Hej!
Jag kan förstå att det kännas väldigt nervöst inför uppkörningen, jag kuggade 2 gånger pga. nervositet. Att kugga 7 gånger är kanske inte så vanligt men alla är olika och vissa behöver mer tid för övning än andra. Det bästa du kan göra nu är att inte lyssna på andra som säger att du inte är ”lämplig” för att ta körkortet. Du ska ge fan i att ge upp, det är inte lönt då du redan har spenderat massor med tid, pengar och energi för att ta körkortet.

Det bästa du kan göra nu är att boka nytt körprov. Sitt inte och vänta på att någon ska hjälpa dig, ta tag i din situation och försök se vad orsaken till din nervositet är. Det är svårt bota nervositet. Ibland räcker det med att ha rätt inställning och försöka tänka positivt.

Lycka till nu med körkortet och ge inte upp! ;)
Besviken kvinna 2019-03-19 10:47 ! Citera #
Förstår dig helt och fullt, har lagt ner över 25 K och kört över 45 lektioner. Kuggade för ca en timme sedan för andra gången. Jag gjorde fel som jag aldrig tidigare gjort, blev så himla arg på mig själv för i samma sekund jag gjorde dessa fel insåg jag att det var kört. Nervositetens äckliga monster växer sig större och ljudligare i min kropp och självförtroendet sjunker. Kör enbart med körskolan så har ingen möjlighet att öva på egen hand. Man är inte heller gjord av pengar.

Tror att de flesta av oss låter nervositeten ta över. När det är en vanlig lektion kör jag galant, men så fort provet börjar blir allt bara fel, för det känns som om att allt står på spel. Kan man lägga ifrån sig den känslan blir det bättre, inte för att jag har lyckats hitintills.
Vin Diesel 2019-03-19 16:52 ! Citera #
Rekommenderar starkt att du kollar på en fast and furious film ett par timmar innan du tar ditt körkort ( helst ettan ). Det pricis å jag tog mitt körkort 8-).
Gäst 2020-12-09 19:04 ! Citera #
Gäst 2019-01-17
Jag håller med, har man så pass svårt att hålla koll på sin nervositet så ska man nog inte vistas i trafiken som bilist.
Körkortet är inte till för alla, tyvärr, men det är sant. Vissa klarar inte av att ta körkort. Och man måste nog se till sig själv och komma på när det får räcka helt enkelt. För precis som någon annan skrev så är det inte normalt att kugga så pass många gånger, att kugga 2-4 gånger kan jag se som okej, men att kugga 7 gånger eller mer, njäää då borde man lägga sina pengar på nått annat.
Men om en personen redan lagt låt säga 40 lax? Ska denna personen ge upp? Om man kör säkert alla gånger förutom när det gäller? Detta forum ska finnas till för att peppa... Inte för trycka ner folk ännu mer, kanske är det komentarer som dina som gör att pressen ökar för varje uppkörning. Tänk dig för.
Gäst 2022-08-29 19:57 ! Citera #
Gäst 2019-01-17
Jag håller med, har man så pass svårt att hålla koll på sin nervositet så ska man nog inte vistas i trafiken som bilist.
Körkortet är inte till för alla, tyvärr, men det är sant. Vissa klarar inte av att ta körkort. Och man måste nog se till sig själv och komma på när det får räcka helt enkelt. För precis som någon annan skrev så är det inte normalt att kugga så pass många gånger, att kugga 2-4 gånger kan jag se som okej, men att kugga 7 gånger eller mer, njäää då borde man lägga sina pengar på nått annat.
Aa bara att leva utan körkort, inga problem såklart, förutom om man ska göra någonting som inte är en halvmil hemmifrån och inte bor i storstan, men det är klart. Man ska ju inte köra bil om man kan bli nervös inför stora prövningar.
Gäst 2023-02-10 18:01 ! Citera #
Är det begränsade uppkörnings försök eller får man köra tills man lyckas.

Behövs teori provet göras om efter typ 3 misslyckade försök snälla hjälp!
Gäst 2023-02-10 20:51 ! Citera #
Gäst 2023-02-10
Är det begränsade uppkörnings försök eller får man köra tills man lyckas.

Behövs teori provet göras om efter typ 3 misslyckade försök snälla hjälp!
Hej

Du har oändligt många försök på uppkörningen och du behöver göra om teoriprovet när giltighetstiden för ditt teoriprov går ut, dvs om det gått mer än 4 månader sen du fick godkänt på ditt teoriprov måste du göra ett nytt för att kunna göra flera uppkörningar.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo