Start > Körkortsforum > Teoriprov kvar hur ska jag plu…

Teoriprov kvar hur ska jag plugga?

mimi 2018-12-10 18:37 ! Citera #
Hej allihopa! :)
gjorde teoriprovet den 1 dec, fick 50 poäng. Idag gjorde jag uppkörningen och jag blev godkänd
Har bokat teoriprov på torsdag. Så nu vill jag veta hur jag ska plugga för att få minst 52 på provet?
Behöver träna lite mer på trafiksäkerhet samt trafikregler.
Har redan körkortappen (hjälpt mig mycket), har skumläst boken också.
kan ni skriva all tips för jag ska kunna klara detta? All tips uppskattas.
Ka 2018-12-10 19:17 ! Citera #
Hej!
Ända tips jag kan ge dig är att bara mata testproven på nätet , kör blandade frågor :D så lova jag att du sätter det på torsdag. :) Lycka till!
Ka 2018-12-10 19:20 ! Citera #
Jag fick 51 poäng första provet, gick hem pluggade testproven och gjorde provet en vecka senare men 16 min kvar och fick 59 poäng :)
mimi 2018-12-11 01:36 ! Citera #
Ka 2018-12-10
Jag fick 51 poäng första provet, gick hem pluggade testproven och gjorde provet en vecka senare men 16 min kvar och fick 59 poäng :)
ååh fan va bra!
Tack så mycket för tipsen förresten :D
Sanna 2018-12-11 14:15 ! Citera #
Jag önskar dig lycka till!! Jag tog körkortet den 5 december och fick 56/65 på teorin :). Jag rekommenderar dig att gå igenom det du känner dig osäker på och läsa om det i boken för att få en djupare förståelse. Gör även en massa anpassade test och gå igenom de frågor du får fel på så att du lär dig de till nästa gång :). Jag gjorde 50 sluttest (kanske lite mycket men det känns bra i efterhand att jag gjorde så många). Se till att få iallafall minst 5 st sluttest godkända och gå även där igenom de frågor du svarade fel på. Snabbtest är också mycket bra och går snabbt!

Jag förstår hur nervös och stressad man är på provdagen men du kan bara göra ditt absolut bästa och kuggar du så är det bara att plugga lite mer så går det nog bättre nästa gång! :)

Lycka till!! :)
mimi 2018-12-11 15:10 ! Citera #
Sanna 2018-12-11
Jag önskar dig lycka till!! Jag tog körkortet den 5 december och fick 56/65 på teorin :). Jag rekommenderar dig att gå igenom det du känner dig osäker på och läsa om det i boken för att få en djupare förståelse. Gör även en massa anpassade test och gå igenom de frågor du får fel på så att du lär dig de till nästa gång :). Jag gjorde 50 sluttest (kanske lite mycket men det känns bra i efterhand att jag gjorde så många). Se till att få iallafall minst 5 st sluttest godkända och gå även där igenom de frågor du svarade fel på. Snabbtest är också mycket bra och går snabbt!

Jag förstår hur nervös och stressad man är på provdagen men du kan bara göra ditt absolut bästa och kuggar du så är det bara att plugga lite mer så går det nog bättre nästa gång! :)

Lycka till!! :)
ååh grattis! Kan tänka mig vilken lättnad det är.
Jag hade ju lite problem med säkerhet och trafikregler men har lite svårt att hitta det i boken, då det är stadskörning och landsväg osv. Vet du ungefär vilka sidor det är man ska läsa?
Skulle vara över tacksam :)
Sanna 2018-12-11 15:20 ! Citera #
Jag är ganska säker på att trafikregler tas upp mycket i början av boken. Alltså i det första ”kapitlet” då det står mycket om väjningsplikt osv där. :)

När du menar säkerhet.. menar du då hur själva körningen körs på ett säkert sätt? :)

Jag är inte hemma ännu men jag kan kolla upp de exakta sidorna för dig när jag kommer hem. Om du förklarar exakt vad du är osäker på så fixar jag resten :)
mimi 2018-12-11 16:15 ! Citera #
Sanna 2018-12-11
Jag är ganska säker på att trafikregler tas upp mycket i början av boken. Alltså i det första ”kapitlet” då det står mycket om väjningsplikt osv där. :)

När du menar säkerhet.. menar du då hur själva körningen körs på ett säkert sätt? :)

Jag är inte hemma ännu men jag kan kolla upp de exakta sidorna för dig när jag kommer hem. Om du förklarar exakt vad du är osäker på så fixar jag resten :)
Menar trafiksäkerhetskategorin, typ vilka risker som finns i olika trafiksituationer och trafikmiljöer
samt hur jag kan bedöma konsekvenser av olika händelser. det var de enda inom säkerhet jag inte klarade.
Sen vad jag ska tänka på vid korsningar osv.
Jaa tack snälla
Sanna 2018-12-11 17:14 ! Citera #
Det finns mycket bra information i boken och om trafiksäkerhet så finns mycket information i stora delar av boken. Jag listar därför några ”kapitel” på det jag anser är det viktigaste.

sid: 25-65 (stadstrafik)

sid: 76-97 (landsvägskörning)

sid: 105-111 (landsvägskörning inriktat på motorväg och motortrafikled)

sid: 120-121 finns om stoppsträcka, bromssträcka och reaktionssträcka.

sid: 122-125 (bilens köregenskaper, kan vara viktigt att veta)

sid: 154-157 (säker mörkerkörning)

sid: 166-167 (halkkörning)

sid: 196-199 (avståndsbedömning, reaktionsförmåga, avsökning och synvillor)

Detta är de sidorna jag ansåg vara extra viktiga baserat på din förklaring. Jag rekommenderar att läsa hela boken och jag hoppas att de sidor jag nämnt hjälper dig! Jag önskar dig lycka till på ditt teoriprov och skriv gärna hur det gått! :)
Mimi 2018-12-11 22:22 ! Citera #
Sanna 2018-12-11
Det finns mycket bra information i boken och om trafiksäkerhet så finns mycket information i stora delar av boken. Jag listar därför några ”kapitel” på det jag anser är det viktigaste.

sid: 25-65 (stadstrafik)

sid: 76-97 (landsvägskörning)

sid: 105-111 (landsvägskörning inriktat på motorväg och motortrafikled)

sid: 120-121 finns om stoppsträcka, bromssträcka och reaktionssträcka.

sid: 122-125 (bilens köregenskaper, kan vara viktigt att veta)

sid: 154-157 (säker mörkerkörning)

sid: 166-167 (halkkörning)

sid: 196-199 (avståndsbedömning, reaktionsförmåga, avsökning och synvillor)

Detta är de sidorna jag ansåg vara extra viktiga baserat på din förklaring. Jag rekommenderar att läsa hela boken och jag hoppas att de sidor jag nämnt hjälper dig! Jag önskar dig lycka till på ditt teoriprov och skriv gärna hur det gått! :)
Ååh tack så mycket fina, uppskattar verkligen allt. Jag ska plugga osv, lovar att jag återkommer :D

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 11:30
8
I dag 11:04
7
I dag 10:36
7
I dag 10:01
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov