Start > Körkortsforum > Uppkörning snart, ös ner all i…

Uppkörning snart, ös ner all information och tips ni har :D

Förarprövaren 2018-12-06 16:45 ! Citera #
Hej!

Alla ni som undrar om körprovet, läs den här bloggen! Den är skriven av en f.d. förarprövare på Trafikverket (dvs jag) och fokus är på vad och hur inspektören bedömer alla delarna i körprovet. Garanterat nyttig läsning!

http://uppkorningblog.com
Gäst (TS) 2018-12-08 01:41 ! Citera #
Förarprövaren 2018-12-06
Hej!

Alla ni som undrar om körprovet, läs den här bloggen! Den är skriven av en f.d. förarprövare på Trafikverket (dvs jag) och fokus är på vad och hur inspektören bedömer alla delarna i körprovet. Garanterat nyttig läsning!

http://uppkorningblog.com
Tack för hänvisningen! Jag välkomnar dock fortfarande fler svar :D
Gäst 2018-12-08 04:02 ! Citera #
Håll blicken alltid långt framåt, se situationerna och planera in körningen långt innan du kommer fram
Lucky 2018-12-08 13:09 ! Citera #
Gäst 2018-12-05
Jag hoppas att jag inte lät för aggressiv i rubriken, men hade verkligen uppskattat varje, liten smula detalj och tips ni kan ge mig angående uppkörning... det kan vara allt från hur en vän av er upplevde det till hur ni själva gjorde det, vad som är viktigt att tänka på osv osv.. tja.. allting.

Jag kör i en liten stad, som har väldigt många rondeller osv, men inga trafikljus, den har ett par områden med branta backar och även ett fåtal gångfartsområde/broar... jag pratar givetvis om Värnamo.


PS. vilka moment är svårast? d.v.s. det folk/ungdomar som jag kuggar mest på? tack i förhand
Det svåraste skulle väll vara en vänstersväng på landsväg med 100 bilar bakom plus 100 bilar framför på motsatta sida, problemet här kan ju bli vilket beslut man fattar i en stressad situation, ett körprov är ju ett körprov så allt kan ju hända. Det heter inte rondeller man säger cirkulationplats på körspråk enligt trafiverket kör 2ans växel i cirkusen som jag brukar kalla dom, det tycker inspektörn om, ligg inte i 3an om det inte är en 70/ 80 rondell. Lycka till
Gäst2 2018-12-08 18:45 ! Citera #
Lucky 2018-12-08
Det svåraste skulle väll vara en vänstersväng på landsväg med 100 bilar bakom plus 100 bilar framför på motsatta sida, problemet här kan ju bli vilket beslut man fattar i en stressad situation, ett körprov är ju ett körprov så allt kan ju hända. Det heter inte rondeller man säger cirkulationplats på körspråk enligt trafiverket kör 2ans växel i cirkusen som jag brukar kalla dom, det tycker inspektörn om, ligg inte i 3an om det inte är en 70/ 80 rondell. Lycka till
För det första så är det inte ett svårt val att göra om man har 100 bilar framför sig samt 100 bilar bakom sig.
Man kan göra nått som heter ”av tömning”... D.v.s stanna till på en parkering som finns eller en busshållplats och låta alla dessa bilar passera. Eller så kör man in på en väg till höger och låter alla bilar passera medans man vänder och kör tillbaka :D

Gällande cirkulationsplatsen så kan man mycket väl köra på 3:ans växel, beror helt på hur stor den är samt hur trafiksituationen ser ut. Jag körde på 3:ans växel på min uppkörning, ingen som sa nått om det, speciellt inte inspektören som tyckte att jag körde MYCKET trafiksäkert 8-)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest