Det svåraste skulle väll vara en vänstersväng på landsväg med 100 bilar bakom plus 100 bilar framför på motsatta sida, problemet här kan ju bli vilket beslut man fattar i en stressad situation, ett körprov är ju ett körprov så allt kan ju hända. Det heter inte rondeller man säger cirkulationplats på körspråk enligt trafiverket kör 2ans växel i cirkusen som jag brukar kalla dom, det tycker inspektörn om, ligg inte i 3an om det inte är en 70/ 80 rondell. Lycka till
För det första så är det inte ett svårt val att göra om man har 100 bilar framför sig samt 100 bilar bakom sig.
Man kan göra nått som heter ”av tömning”... D.v.s stanna till på en parkering som finns eller en busshållplats och låta alla dessa bilar passera. Eller så kör man in på en väg till höger och låter alla bilar passera medans man vänder och kör tillbaka
Gällande cirkulationsplatsen så kan man mycket väl köra på 3:ans växel, beror helt på hur stor den är samt hur trafiksituationen ser ut. Jag körde på 3:ans växel på min uppkörning, ingen som sa nått om det, speciellt inte inspektören som tyckte att jag körde MYCKET trafiksäkert