1 2018-12-29
Har också hört mycket negativt ja om Hisingen men tror som du säger att folk kuggat där och då blir de lätt att man blir negativ, men jag kommer att köra upp på den nya i högsbo och har ingen aning om vilka rutter man kör där då provet inte är så lång tid och om man ska hinna alla moment tror ja nog inte man kör till Mölndal exempel kanske Majorna men där bygger de väl om jätte mycket? Är det någon mer här som kört upp på den nya i högsbo och vill berätta lite vart exempel man körde, förstår ju själv att alla vägar är olika och att man ska kunna köra ändå om det är en väg man inte känner till men kan ju vara lite intressant o veta
Jag kan hjälpa dig lite grann. Jag har kört upp i högsbo. Gjorde det för 2 veckor sen typ, jag klarade på första försöket, den som sitter bredvid har en uppgift att ge oss 10 moment av 25. Och momenten kommer du knappt lägga märke till egentligen ) när man kör så är momenten i själva körningen, jag blev chockad när jag var klar, tänkte typ ”vart är alla moment man måste göra?” Men sen fick jag Mail om det vi gjorde och då tänkte man att man gjorde fler än 10 moment till och med. Fick börja med säkerhetskontroll, enbart däcken, gick på mindre än en minut, vi körde iväg, skulle backa från parkeringsrutan, kärringsstopp, och 2 gånger om med tanke på hur nervös jag var. Tänkte att de va kört redan där men icke. Vi körde faktiskt mot Majorna och vände tillbaka, inget svårt egentligen, blev chockad över att det var så enkelt. Vi körde i princip och han sa till mig höger vänster, eller följa skyltar. Gick på ca 30 minuter allt som allt. Kändes dock som 10 min typ haha. Vi körde inte där det höll på att byggas så vitt jag vet, bara en väg som skulle va avstängd, så det visade en pil till vänster så fick jag ba byta körfält oxh sen tillbaks till höger körfält igen. Annars var det chill på den fronten. Inspektören pratade på men jag bad han vara tyst efter en stund och då förstod han. Det var inga luriga vägar direkt. Tror Hisingen är lite svårare med 100 rondeller. Fick sen också backa runt hörn i Majorna innan vi vände tillbaks till högsbo igen, kan säga att jag faila 2 gånger men jag fråga bara efter ett nytt försök, 3e klarade jag. Han va lugn och snäll. När vi kom tillbaka så höll han på med sin iPad, bad mig efter en minut att kolla min Mail, jag kollade och det stod att det var godkänt. Han grattade mig därefter till körkortet och bad mig att träna på att backa runt hörn nu när jag har körkortet. Det var ungefär det vi gjorde. Om du har frågor så kan du ställa dem så svarar jag så gott det bara går )