Start > Körkortsforum > Uppkörning i Göteborg Avklarad

Uppkörning i Göteborg Avklarad

Ait 2018-10-24 10:09 ! Citera #
Om någon ska köra upp i Göteborg och har några frågor så kan jag besvara dem!
Gäst 2018-10-24 11:17 ! Citera #
Körde du i Högsbo eller på Hisingen?
Ait 2018-10-24 12:15 ! Citera #
Högsbo
Gäst 2018-10-24 12:18 ! Citera #
Var körde du någonstans/vad testades?
Ait 2018-10-24 12:23 ! Citera #
Först en säkerhetskontroll vilket var enklet, inget märkligt,

Sedan åkte jag ungefär 40% motorväg, 40% huvudled/statskörning, 20% bostadsområde. Jag fick åka till en plats där jag jag behövde pakera. Sedan fick jag åka till ett bostadsområde där jag skulle backa runt ett gatuhörn. Sedan var det främst att följa anvisningar antigen med höger och vänster, eller skyltar som t.ex E6, eller 158 osv..

Från hur jag tolkade vad dem sa gillade dem hur mycket jag tittade när jag backade osv så stor fokus på att har bra koll och titta ordentligt. Själklart skiljer det sig men personligen tyckte jag det var väldigt enkelt och inte alls så svårt jag hade tänkt mig. Efter har läst hur många inte hade klarat provet efter 4+ försök blev jag lite närvös men för min del var det inget problem.

Ska du köra upp i Göteborg?
Gäst 2018-10-24 16:57 ! Citera #
Kör upp snart i Högsbo också, har precis samma problem med nervositeten om jag skall vara ärlig efter alla skräckberättelser här ifrån bland annat.
Ait 2018-10-24 17:03 ! Citera #
Aa jag förstår det, men om jag ska vara ärlig borde du undvika alla de inläggen, fokusera på din körning, det är viktigt att du e säker på dig själv och att du inte försöker köra som du tror att uppkörningsläraren vill, utan du kör som du brukar göra och fokusera på att vara uppmärksam och säker under körningen. Det kommer lösa sig. Lycka till!
Gäst 2018-11-05 12:36 ! Citera #
Behövdes två gånger i göteborg. Men nu har jag klarat av det också. Lycka till till alla som fortfarande inte är klara.
1 2018-12-07 14:36 ! Citera #
Ska också köra upp snart i högsbo och är jätte nervös hur det kommer gå, vart fick ni/du köra i stadskörningen?
Gäst 2018-12-07 17:04 ! Citera #
1 2018-12-07
Ska också köra upp snart i högsbo och är jätte nervös hur det kommer gå, vart fick ni/du köra i stadskörningen?
Om du är så orolig för vart du kommer få köra, så kanske du ska avvakta lite med att köra upp :D
Det spelar väl ingen roll vart du kommer få köra, det är bara att köra dit inspektören säger att du köra ;)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor