Start > Körkortsforum > Automatkörkort/uppkörning

Automatkörkort/uppkörning

Gäst 2019-11-30 00:19 ! Citera #
gäst 2019-11-29
Åh, kuggarkerstin. Gjorde min uppkörning idag och viskade till min körlärare ”är det hon?”. Vad jag har förstått är hon inte kul att göra med. Stackars tjej som fick köra upp med henne. :(

Körde upp två gånger, med samma inspektör så det kändes skitbra sista gången. Fick körkortet också.
Ett år senare...... :? :? :? :? :?
Jonte 2021-01-07 04:58 ! Citera #
Har övningskört på körskolan med manuellt hela tiden men kör nästan bara automat hemma och automat är det ända jag kommer köra i princip om ingen speciell incident uppstår så jag kommer att ta automat kort tror jag.
Emilia 2022-07-27 12:08 ! Citera #
Hur länge är uppkörningen och vad går de ut på. Måste man göra uppkörning samtidigt med teori provet?
Gäst 2022-07-29 22:38 ! Citera #
Emilia 2022-07-27
Hur länge är uppkörningen och vad går de ut på. Måste man göra uppkörning samtidigt med teori provet?
Nej.

Teorin först. du har 50min på dig.

sen uppkörning. altså boka en uppkörnings tid efter godkänt teoriprov. du kör ca 30 min efter säkerhets genomgången av fordonet. och de checkar dig.

beträffande teori och uppkörning på samma gång...
Det händer numer inte längre då ändrade regler att du måste klarat teorin först för att kunna göra uppkörning.

förr var det så att du gjorde teorin och fail så körde man upp oavsett.

detta är numer historia...och tillämpas inte längre.
Crille 2022-08-07 23:32 ! Citera #
Ta inte körkort i Malmö 2018-11-06
Kuggade uppkörning idag, kan säga såhär, (i mitt fall) hade jag otur med läraren då han hade inget överseende över situationen utan bara över min körning. Jag körde på motorvägen när jag ser snett upp på höger sida att ett väldigt långt fordon befinner sig på accelerationsfältet och ligger ett dussin meter framför mig. jag lägger mig på vänster körfält för att underlätta för lastbilen att komma in på motorvägen och har full medvetenhet att jag skall byta ut till höger körfält igen efter det är säkert att göra så utan att störa lastbilen. LÄRAREN tycker då PRECIS efter jag passerat lastbilen att jag ska lägga mig på högersida trots att jag fortfarande inte har fått syn på lastbilen på höger spegeln. Ovanpå det så kör en bimbo i röven på mig samtidigt som jag kör förbi lastbilen vilket förstärker hans argument och jag citerar ”Jag var tvungen att berätta för dig i din körning att ligga på höger körfält vilket du redan ska veta”. Han kuggade mig för att han ansåg jag var ett hinder för dem som inte följer trafikreglerna... Med det sagt, din körning spelar stor roll MEN vilken lärare du har bredvid dig spelar tyvärr också roll då detta är trots allt människor.. han kan om han vill innan du ens ha startat bilen kugga dig för att om 40 min kommer han känna för det.
Alltid någon annans fel....

skrämmande att ni är ute på vägarna. Ni failar för att ni är farliga. Ta till er kritiken och bli bättre ist så kanske ni lyckas nästa gång..
Gäst 2022-08-25 21:17 ! Citera #
Det är rätt så troligt att en inspektör ingriper i en sådan situation! Man får inte hindra och störa annan trafik i onödan.. personen som kör säger sig inte ha sett lastbilen i spegeln och det låter inte så troligt, personen vet inte själv att den snart har kört om en lastbil till (en osynlig lastbil) och samtidigt kör sakta eller tappar hastighet vid körfältsbytet.. klart som korvspad att det inte är ok…

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo