Start > Körkortsforum > Få körkoret billigt!

Få körkoret billigt!

lyckorus1 2010-07-25 19:28 ! Citera #
Nu har jag inte testat detta, men min körskollärare är väldigt vänlig och frågar alltid hur det känns och om jag säger att jag vill öva mer på något så säger hon att då kan vi boka en lektion till bara det. Borde väl funka the other way round också? Att man säger, kan vi ta de här två momenten på samma lektion för jag känner verkligen att jag redan kan det? Att de bara kollar av så att man bemästrar momentet. Visst att de vill tjäna pengar på oss, men alla är människor och alla lär olika snabbt och på olika sätt.
vill ha körkort! 2010-08-14 21:06 ! Citera #
Tycker att man ska övningsköra några timmar privat, sen kan man boka några tider me trafikskolan. MEN en sak ska man veta: vill man ha körtkort så ska man vara beredd att betala lite pengar!!!
Gäst 2010-08-22 19:59 ! Citera #
Som du nämer är det ett superbra tips att låna böcker/datorspel. Jag köpte visserligen spelet ”Bonniers trafikskola”, men jag gick till bibblan och lyckades hitta teroriböckerna jag behöver och dessutom fanns ett annat dataprogram att låna. Här kan man definitivt spara en slant då teoripaketen går på 1300-1500 kr.
Gäst 2010-10-07 15:15 ! Citera #
Madde92
Eller så skriver man 10 st helt briljanta inlägg här så har man sitt på det torra, eller hur? ;)

Haha helt rätt!
syrus 2011-02-01 15:01 ! Citera #
Kugga så få gånger som möjligt :P ... Men jag tänker att om man slappnar av under uppkörningen och tänker att man kan bara göra sitt bästa...då kanske det är lättare att klara den!

Men visst beror det också mycket på vem som man kör upp med? Be att man får en snäll person!
agginator 2011-02-09 14:09 ! Citera #
Har man inte råd att skaffa ett körkort så har man troligen tyvärr inte råd att ha en bil sen heller.
Kostnaden är inte så fasligt stor om man slår ut det på den tiden det tar med momenten som ska göras.
Det är bara att kämpa på! :)
Gäst 2011-04-03 00:27 ! Citera #
Jag tycker faktiskt synd om de som ska behöva betala körkortet själva. Det är ju så himla dyrt! :(
Som tur betalar mina föräldrar.
En sak jag inte förstår är de som bara kör med körskolan om man har föräldrar som kan köra bil. Det är en helt annan sak om ens föräldrar inte har körkort eller vägrar köra med en, då har jag full förståelse för de som bara kör med körskolan.
Men de som börjar med lektioner där o sen övar hemma tycker jag är fel. Jag tror att ens föräldrar kan i stort sett lika mycket som trafikläraren. Visst lär väl kanske de i trafikskolan ut det som kommer på uppkörningen och så men då tycker jag att man kan ta körlektioner mot slutet av körningen, precis innan man ska köra upp. Då får man reda på om man är redo och vad man ska tänka på på uppkörningen :)
DanielBergström 2011-04-03 18:13 ! Citera #
Körkort är aldrig billigt, riskettan kostade 1000:- för mig.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 15:04
1
I dag 11:46
5
I dag 06:09
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov