Start > Körkortsforum > Läskigt att köra

Läskigt att köra

Gäst 2019-04-26 13:43 ! Citera #
Gäst 2019-04-26
Jag vill ta körkort men jag är rädd för att ta det för jag är orolig att det går för fort eller för långsamt hur sks man veta .sen kanske det kommer en lastbil puu
Det är precis som att lära sig att cykla...
I början var det också läskigt, och det gick både fort och det kom lastbilar.
Men ju mer man övar, ju mer lär man sig, och man anpassar sig även efter trafiken som finns på våra vägar.
Precis som man gjorde när man lärde sig att cykla :D
Gäst 2019-08-10 19:00 ! Citera #
Gäst 2018-08-03
”Med tanke på hur du känner dig när du ska köra så undrar man ju varför du överhuvudtaget tog ett körkort eftersom du föredrar att åka kommunalt ändå... Vore det då inte bättre att ha sparat dom tusenlapparna som körkortet har kostat.”


FAAAN vad man blir arg!!!

Vad är ens poängen med din kommentar?!
Du vet att i dagens samhälle så går det ut på att man ska ha ett körkort för att ha en större chans att få jobb.
Gäst 2019-08-11 12:39 ! Citera #
Gäst 2019-04-26
Jag vill ta körkort men jag är rädd för att ta det för jag är orolig att det går för fort eller för långsamt hur sks man veta .sen kanske det kommer en lastbil puu
Du vänjer dig, och kommer att lära dig hur trafiken fungerar så fort du kommer igång med körkortet.
Och det är verkligen inte lastbilarna du behöver vara orolig för, utan det är andra bilister!
Gäst 2019-10-19 23:14 ! Citera #
Amaxofobi = rädsla för att köra bil. Kan behövas KBT terapi, för att ändra tankesätt, för att bli lugnare förare...
Gäst 2020-06-07 22:23 ! Citera #
Jag känner mig igen när jag läste vad du skriver. 6 år har det gått... Fortfarande stressad och orolig flera dagar innan jag kör en längre sträckor hhhhh. Jag kör mest i samma vägar igen och igen och igen tills jag känner mig bekväm. En ny väg kör jag aldrig i.. Jag vet inte vad ska jag göra!!
Gäst 2020-06-09 23:25 ! Citera #
Gäst 2020-06-07
Jag känner mig igen när jag läste vad du skriver. 6 år har det gått... Fortfarande stressad och orolig flera dagar innan jag kör en längre sträckor hhhhh. Jag kör mest i samma vägar igen och igen och igen tills jag känner mig bekväm. En ny väg kör jag aldrig i.. Jag vet inte vad ska jag göra!!
Ojj.

Du har blivit bekväm.

Tänk på att du faktikt har har ett körkort.

Jag känner igen mig precis som du skrev ...i början,

MEN, jag utmana mig själv, tog körkortet för 3 år sedan, har efter det tom hunnit med en resa genom Europa och storstäder, Paris var tempo kan ja lova...Vilda Västern haha...men lugn o fin :)

Så seså, ut o kör, nya ställen mm....kör du fel.....så vänd på lämpligt ställe ;) gjorde jag....oja..körde rejält fel m frustration nån gång haha, men tog det lungt, pejla av o vände så vips så vat ja framme vid mål.

Du kan om du vill, så ut o kör bara..

Erfarenhet kommer med milen så att säga.
Lastbilstjejen 2020-06-10 14:35 ! Citera #
Gäst 2020-06-07
Jag känner mig igen när jag läste vad du skriver. 6 år har det gått... Fortfarande stressad och orolig flera dagar innan jag kör en längre sträckor hhhhh. Jag kör mest i samma vägar igen och igen och igen tills jag känner mig bekväm. En ny väg kör jag aldrig i.. Jag vet inte vad ska jag göra!!
Men min lilla stackare :D

Jag var exakt likadan när jag hade fått mitt B-körkort, var nervös över att köra i samma stad som jag bor i eftersom jag inte hade varken övningskört eller haft min uppkörning i ”min” stad...

Men jag tvingade mig gång på gång att utmana min nervositet, och det vart ju bättre och bättre ju mer man körde.
Sedan samma sommar så fick jag köra c:a 86 mil då jag och ett par vänner hade hyrt en stuga över sommaren, och det var ju bara jag av mina vänner just då som hade körkort, så det var inte mycket att tänka på vem som skulle köra.

Det var lite läskigt dom första 5, 6 milen, samt dom första 2, 3 milen på motorväg, det var då första gången jag körde på en motorväg :D Men jag kan lova dig att efter den sommaren så kände jag mig inte det minsta nervös för att köra längre.

Så jag håller med tidigare skrivare här om att du ska ge dig ut och utmana även din nervositet, precis som jag gjorde..
För du har ju fått körkortet av en anledning, du KAN köra bil, och kör du fel så är väl inte det hela världen, då vänder du och rättar till det lilla felet. Alla kör fel, ovana som vana förare!!
anonym legend 2020-06-26 15:14 ! Citera #
För mig var det tvärt om, körde själv till affären så fort jag fick chansen innan jag hade tagit körkortet. Sen körde jag också med morsan som inte var den bästa föraren så fick inte direkt någon stor hjälp utan fick hantera det själv. Körde mycket och långa sträckor tvärs över landet och efter 2 års av övningskörning så tog jag körkortet.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
93
I går 22:20
6
2024-03-27 21:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo