Jag känner mig igen när jag läste vad du skriver. 6 år har det gått... Fortfarande stressad och orolig flera dagar innan jag kör en längre sträckor hhhhh. Jag kör mest i samma vägar igen och igen och igen tills jag känner mig bekväm. En ny väg kör jag aldrig i.. Jag vet inte vad ska jag göra!!
Men min lilla stackare
Jag var exakt likadan när jag hade fått mitt B-körkort, var nervös över att köra i samma stad som jag bor i eftersom jag inte hade varken övningskört eller haft min uppkörning i ”min” stad...
Men jag tvingade mig gång på gång att utmana min nervositet, och det vart ju bättre och bättre ju mer man körde.
Sedan samma sommar så fick jag köra c:a 86 mil då jag och ett par vänner hade hyrt en stuga över sommaren, och det var ju bara jag av mina vänner just då som hade körkort, så det var inte mycket att tänka på vem som skulle köra.
Det var lite läskigt dom första 5, 6 milen, samt dom första 2, 3 milen på motorväg, det var då första gången jag körde på en motorväg
Men jag kan lova dig att efter den sommaren så kände jag mig inte det minsta nervös för att köra längre.
Så jag håller med tidigare skrivare här om att du ska ge dig ut och utmana även din nervositet, precis som jag gjorde..
För du har ju fått körkortet av en anledning, du
KAN köra bil, och kör du fel så är väl inte det hela världen, då vänder du och rättar till det lilla felet. Alla kör fel, ovana som vana förare!!