Start > Körkortsforum > Trafikfara

Trafikfara

Malin 2018-07-20 22:35 ! Citera #
Hej Ahmednur!


vad trist att du inte klarade din uppkörning, men du kanske får se det som ett övningstillfälle. nu vet du lite vad som efterfrågas och vad som du behöver träna på. ta det med dig tillbaka till trafikskolan. Har du möjlighet att träna privat med handledare med? eller bara med trafikskolan? Om du bara kör på trafikskola kanske det är bra att köra med fler än en lärare för att de kanske lär ut lite olika och det kan vara bra för din inlärning, få höra råden på fler än ett sätt eller de ser dina styrkor och svagheter olika och kan lyfta dem med dig.
När du är redo för en ny uppkörning kan nog bara du själv svara på men skulle tro att du kan känna det på dig själv. Om det är något moment som du är orolig över mer än något annat se till att träna på det så det verkligen sitter.

Jag har kört både privat och på körskolan. min körskola tyckte jag var redo betydligt tidigare än jag själv, som är en ”om utifall att - människa”. de erbjöd mig en sista minuten tid innan jag ens gjort alla mina inbokade körlektioner under min intensivutbildning. jag valde att vänta. när jag körde upp sa inspektören att det kändes tryggt att åka med mig, och att jag kunde köra bil. Det kändes bra. Men det jag vill säga är att det måste kännas bra för dig innan du bokar tiden! Har skolan möjlighet att hjälpa dig att boka tid, eller bokar du själv.
Kör tills du känner att ”jag kan det här” och att det faktiskt kan gå vägen. Inte för att trafikskolan säger det, eller kompisen, eller handledaren eller någon annan. utan för att DU känner att nu kan jag och det känns bekvämt att sitta bakom ratten med de moment som kommer vara och att bli bedömd utifrån dem.

Och jag tror inte alls att du är en trafikfara, våga tro att du kan så kommer även du att fixa det!
1 2018-07-22 22:22 ! Citera #
Är du säker på att du varit kund hos en laglig trafikskola med tillstånd från transportsstyrelsen? Det du beskriver låter som att du gått hos en illegal trafikskola utan tillstånd och med ej godkända lärare som lärt ut fel till dig totalt! Jag rekommenderar dig att söka dig till en annan skola. Gå till receptionen och be att de visar upp bevis på att de är en godkänd trafikskola!
Ahmednur 2018-07-24 13:47 ! Citera #
Hej!

Tack för er svar. Skolan är registrerad av Transportstyreksen å ligger i Järntorget. Nu byter jag skolan och vill välja en annan trafikskola som kan undervisa mig väl och rätt.
Gäst 2018-07-28 14:52 ! Citera #
Vad vill du helst, att inspektören ljuger för dig för att vara trevlig och inte anger vad han egentligen tycker, men kuggar dig för något irrelevant liten grej så du känner dig bättre, eller ännu värre, släpper ut dig så du gör fel och orsakar en olycka? Eller att han säger exakt som det är och att du nu vet vad du ska träna på.

Tänk på att man kör mycket sämre än vanligt på uppkörningen, mot i skolan eller med farsan, så de kanske inte kan bedöma dig korrekt som inspektören kan. Eftersom man är stressad. Det är bra för man måste kunna hantera stressade situationer senare.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo