Start > Körkortsforum > Godkänt teoriprov

Godkänt teoriprov

Gäst 2018-05-05 23:52 ! Citera #
Gäst 2018-05-04
Hej!

Det gick riktigt bra, jag kände mig inte en gnutta nervös utan snarare mera i stil med.. Kom igen nu, låt mig bara få visa vad jag kan!
Jag fick en riktigt trevlig kille, runt 37. Det ösregnade så fick kolla styrservo, torkare fram och bak (lämpligt). Körde iväg och skulle följa anvisningarna ut på landsväg. Följa skyltar till ett mål. Vända på lämpligt ställe. Följa skyltarna tillbaka igen. Fick backa runt ett större hörn. Testa kraftig inbromsning. Sen bad han mig köra tillbaka till Trafikverket. Uppkörningen tog ca 30 minuter.

Jag fick känslan ganska fort att han känner sig väldigt trygg med körningen så det kändes bra, efter inbromsningen förstod jag att jag klarade det, vägen tillbaka tittade han inte ens hur jag körde, eller hur situationerna såg ut :)

När jag parkerat vid Trafikverket sa han då att Din körning är godkänd. Det är nu det roliga kommer.

Han sa: ”Jag brukar nästan alltid vilja skicka med några visdomsord, eller saker man bör tänka på efter en uppkörning. Men idag är ett undantag, det händer ibland men inte så ofta. Jag har ingenting att anmärka på, du körde väldigt riskmedvetet, du känns väldigt stabil och lugn bakom ratten. Du har väldigt bra avsökning och hanterar situationerna exemplariskt. Din familj kan vara trygga med dig som förare, väldigt bra jobbat idag”

Jag nej jag skriver det inte för att, kolla på mig, vad bra jag var. Utan det värmde väldigt mycket, det var kul att höra.

De moment jag fick göra enl. Trafikverket var följande:
Dessa provpunkter har bedömts i ditt prov:
Effektiv bromsning, Säkerhetskontroll, Järnvägs/Spårvägskorsning, Självständig körning mot mål, Passerande av stillast fordon, Cirkulationsplats, Gatukorsning, Körning i körfält/Körfältsbyte, Oskyddade trafikanter, Vändning, Backning, Sväng från landsväg, Infart/körning på landsväg


Mvh,
Vad roligt!!
Jag tog körkort för 2 månader sen och fick höra samma sak!
Han hade INGENTING att anmärka på.
Jag blev också så glad!
Även om jag själv kände att jag faktiskt kör väldigt bra.

Tog du också på första?

Iaf grattis!!
Visst är det så skönt att få köra själv?!
Gäst 2018-05-06 22:06 ! Citera #
Gäst 2018-05-05
Vad roligt!!
Jag tog körkort för 2 månader sen och fick höra samma sak!
Han hade INGENTING att anmärka på.
Jag blev också så glad!
Även om jag själv kände att jag faktiskt kör väldigt bra.

Tog du också på första?

Iaf grattis!!
Visst är det så skönt att få köra själv?!
Hej! Grymt jobbat! Grattis till dig med! :)

Ja jag kände mig väldigt säker och ville som sagt bara visa honom vad jag kunde, och det landade väl!
Jag tog provet och körning på första, ja :)

Det är en väldig frihet att köra själv, men också lite läskigt. När man övningskör privat och med körskola så vet man att man har två ögon till som håller uppsikt. När du har fått körkortet och du kör själv så är du verkligen ensam och det är enbart du själv som håller koll, det är lite ovant :)
Gäst 2018-05-06 23:19 ! Citera #
Hej igen,
Jag som skrev sist.
Jag vet jag tyckte också det var jätte ovant och läskigt i början utan trafikskolan.
Men nu efter 2 månader (idag) så har det släppt och jag känner mej jättebekväm. Det kom jag på mej själv att känna för kanske 3v sen.
Då hade det släppt och jag kände sån kontroll och att jag kör väldigt bra, tryggt och enligt trafikreglerna men verkar vara den enda i trafiken som gör...
Lita inte på folk i trafiken dom kör helt galet!! Har fått sån chock alltså. Uppmärksammat det mkt mer nu. Nästan blivit påkörd typ 5ggr på 2 mån och 2 av dom på motorvägen av bussar som bara svänger ut och in i min fil där jag ligger jämnsides...!
Utan att blinka eller någonting.
Bara svänger!
Blivit omkörd på höger sida, sett 2 bilar köra i det mötande körfältet (!!) med mera.
Livsfarligt.
Var på din vakt.
Iaf.. vilket utlägg haha. Jag har kört var och varannan dag sen jag klev ur bilen med godkänt resultat på Trafikverket.
Så ta det lugnt, kör mkt och om några veckor kanske (är ju individuellt) så är nervositeten borta.
Ha det fint och lycka till!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
14
I dag 10:58
9
I går 22:09
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo