Start > Körkortsforum > Godkänt teoriprov

Godkänt teoriprov

Gäst 2018-05-03 10:38 ! Citera #
Hej!

Efter att ha pluggat en del med mestadels onlineplugg så klarade jag provet idag och fick 61/65

Jag gjorde sluttesterna på Elevcentralen. Jag tyckte då att majoriteten av de frågorna var för lätta så jag testade här på körkortonline och gillade frågorna bättre här.

Men nu till poängen. Alla säger att det skiljer så mycket från Trafikverkets tester och de som finns online, gratis och betalversioner. Det gör det verkligen inte. Frågorna är i princip utformade på exakt samma sätt. Det är inte samma frågor, men de är skrivna på väldigt likvärdiga sätt.

Jag kanske hade tur och fick lätta frågor? Jag fick inte en enda fråga om statistik, datumparkering, bromssträckor.

Lycka till ni som är nervösa, var inte det. Det är inte farligare än att man får göra ett nytt prov. Ta det lugnt och tro på er själva så kommer ni fixa det, lätt!

Jag var sämst i skolan och hatar allt som har med pluggande att göra. Kan jag fixa detta på kort tid så kan verkligen du!

Kör hårt!
Gäst 2018-05-03 11:00 ! Citera #
Grattis jag har prov nästa månad vad provet lättare än vad man tror ?
Gäst 2018-05-03 11:13 ! Citera #
Gäst 2018-05-03
Grattis jag har prov nästa månad vad provet lättare än vad man tror ?
Det är en väldigt knepig fråga. Inget är ju svårt när man kan det. Snittar du bra på onlinetesterna så ser du ungefär hur du ligger till. Frågorna är väldigt lika de frågor som kommer finns på onlinesidor, skillnaden är att de använder och fetmarkerar ord som t ex:
”Vad ska du göra först när du kommer fram till denna korsning”
”Kan du passera dessa järnvägskorsningar utan risk” (bild på 2 olika korsningar)
”Hur ska du på bästa sätt hantera den här situationen”

Så försök förstå vad de egentligen frågar efter, kolla alltid noggrant på det fetmarkerade då detta kan ha en väldigt stor skillnad på svarsalternativen.

Stressa inte iväg från salen om du har gott om tid kvar, många som gjorde så idag gick också iväg underkända.

För att svara på din fråga. Ja, provet var lättare än vad jag trodde. Men skulle det vara lika lätt om jag fick göra om provet med andra frågor? Det beror på om jag har koll på just de frågor som kommer.

Lycka till kompis!
Gäst 2018-05-03 11:25 ! Citera #
Jag ska försöka men jag bli så jäkla nervös inför såna prov men jag ska inte stressa visserligen har jag 50 minuter på mig och som du skrev så jag läsa noga innan jag svara.
anna 2018-05-03 12:10 ! Citera #
Grattis vännen! jag har prov om 2 veckor. så vilka betalande tester rekommenderar du?
anna 2018-05-03 12:35 ! Citera #
Lycka till kompis!
Gäst 2018-05-03 19:14 ! Citera #
Jag har rapporterat säkert 15 frågor och dubbelt så många frågor som är felstavade, riktig pajassida.

Jag satte uppkörningen förut också så nu har jag mitt körkort!!

Jag har tagit 10 körlektioner och började i mitten av feb. Så äntligen är det klart, så skönt att kunna släppa allting!
Lili 2018-05-03 21:20 ! Citera #
Gäst 2018-05-03
Jag har rapporterat säkert 15 frågor och dubbelt så många frågor som är felstavade, riktig pajassida.

Jag satte uppkörningen förut också så nu har jag mitt körkort!!

Jag har tagit 10 körlektioner och började i mitten av feb. Så äntligen är det klart, så skönt att kunna släppa allting!
Grattis! Hur gick det? kan du berätta lite hur gick din uppkörning innan du har börjat köra och lämna forumet ?:)
Gäst 2018-05-04 01:06 ! Citera #
Lili 2018-05-03
Grattis! Hur gick det? kan du berätta lite hur gick din uppkörning innan du har börjat köra och lämna forumet ?:)
Hej!

Det gick riktigt bra, jag kände mig inte en gnutta nervös utan snarare mera i stil med.. Kom igen nu, låt mig bara få visa vad jag kan!
Jag fick en riktigt trevlig kille, runt 37. Det ösregnade så fick kolla styrservo, torkare fram och bak (lämpligt). Körde iväg och skulle följa anvisningarna ut på landsväg. Följa skyltar till ett mål. Vända på lämpligt ställe. Följa skyltarna tillbaka igen. Fick backa runt ett större hörn. Testa kraftig inbromsning. Sen bad han mig köra tillbaka till Trafikverket. Uppkörningen tog ca 30 minuter.

Jag fick känslan ganska fort att han känner sig väldigt trygg med körningen så det kändes bra, efter inbromsningen förstod jag att jag klarade det, vägen tillbaka tittade han inte ens hur jag körde, eller hur situationerna såg ut :)

När jag parkerat vid Trafikverket sa han då att Din körning är godkänd. Det är nu det roliga kommer.

Han sa: ”Jag brukar nästan alltid vilja skicka med några visdomsord, eller saker man bör tänka på efter en uppkörning. Men idag är ett undantag, det händer ibland men inte så ofta. Jag har ingenting att anmärka på, du körde väldigt riskmedvetet, du känns väldigt stabil och lugn bakom ratten. Du har väldigt bra avsökning och hanterar situationerna exemplariskt. Din familj kan vara trygga med dig som förare, väldigt bra jobbat idag”

Jag nej jag skriver det inte för att, kolla på mig, vad bra jag var. Utan det värmde väldigt mycket, det var kul att höra.

De moment jag fick göra enl. Trafikverket var följande:
Dessa provpunkter har bedömts i ditt prov:
Effektiv bromsning, Säkerhetskontroll, Järnvägs/Spårvägskorsning, Självständig körning mot mål, Passerande av stillast fordon, Cirkulationsplats, Gatukorsning, Körning i körfält/Körfältsbyte, Oskyddade trafikanter, Vändning, Backning, Sväng från landsväg, Infart/körning på landsväg


Mvh,
Lissie 2018-05-04 07:22 ! Citera #
Jag gjorde teoriprovet förra veckan efter att ha övningskört i över ett år. Jag hade läst igenom teorin ett par gånger och sedan gått med på korkortonline.se ett par veckor innan provet för att träna på frågor och jag klarade teorin. Frågorna var uppbyggda på samma sätt som på sidan. Vissa frågor kändes till och med som om det var samma frågor för att de var så lika.
Jag fick tips av kvinnan som tog emot mig på morgonen innan teoritestet om att tänka logiskt. Allt handlar om ett bra samspel i trafiken.
Idag blir det uppkörning och det är lite nervöst även om jag känner mig som en säker förare. :o

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
15
I dag 13:24
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov